سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

دكوراسيون مدرن با استفاده از انواع شيشه

۹۲ بازديد

دكوراسيون مدرن با استفاده از انواع شيشه

شيشه‌ها از موارد مهم و ضروري براي استفاده در دكوراسيون داخلي و خارجي ساختمان‌ها هستند. انواع شيشه‌ها براي كاربرد هاي دكوراتيو ساخته مي‌شوند. از شيشه ها مي‌توان براي كاربرد‌هاي متفاوتي استفاده كرد كه استفاده از آن در دكوراسيون تنها يك قسمت بزرگ از كاربرد‌هاي شيشه را در بر مي‌گيرد. براي همين هدف انواع شيشه هاي دكوراتيو را طراحي كرده اند كه براي قسمت هاي مختلف ساختمان قابل استفاده هستند. از جمله اين شيشه ها مي‌توان به شيشه هوشمند، شيشه رنگي و شيشه لاكوبل اشاره كرد. اين نوع شيشه ها با تكنولوژي هاي جديد توليد شده‌اند و به همين دليل مي‌توان از آنها براي طراحي و دكوراسيون ساختمان‌هاي مدرن استفاده كرد.

دكوراسيون ساختمان، كه از زمان‌هاي گذشته تا به امروز مورد توجه ساير افراد بوده است. امروزه اهميت بسيار زيادي براي همه ما پيدا كرده است. خانه جايي است كه بيشتر ساعات شبانه روز را در آن بسر مي‌بريد. با توجه به همين نكته بايد سعي كنيد كه همواره يك مكان مناسب و آرامش بخش را براي خود فراهم كنيد. مكان آرامش بخش براي هر كسي معناي جداگانه‌اي دارد. سليقه ها متفاوت بوده و هر كس براي طراحي و ساخت مكان زندگي خود از روش‌هاي مختلفي استفاده مي‌كند. در حال حاضر مهم‌ترين نكته در طراحي و ساخت خانه ها، مدرن بودن و داشتن تمام امكانات مورد نياز است. اين امكانات و دكوراسيون مدرن قابل استفاده در خانه‌هاي شخصي كوچك و ويلاهاي بزرگ مي‌باشد. همچنين مي‌توان از آنها در ساختمان‌هاي اداري و تجاري استفاده كرد. در ادامه با كاربرد ساير شيشه ها در طراحي دكوراسيون داخلي و خارجي انواع ساختمان آشنا خواهيم شد.

11g0_r2.jpg

شيشه رنگي و استفاده از آن در دكوراسيون داخلي

شيشه رنگي همان شيشه با تنوع رنگي بسيار زياد است. اين نوع شيشه‌ها تنها در دكوراسيون استفاده مي‌شوند. با نگاهي كوچك در پيرامون محيط زندگي خود متوجه حضور بسيار موثر شيشه‌ها در تمام قسمت‌هاي منزل خود خواهيد شد. نكته جالب اينجاست كه اين شيشه ها هميشه بي رنگ نبوده و در بسياري از مواقع به صورت رنگي ديده مي‌شوند. براي رنگ كردن شيشه ها از مواد بسيار سخت فلز استفاده مي‌كنند. شايد عمليات رنگ كردن شيشه ها خيلي سخت و زمانبر باشد ولي بسيار موثر و كاربردي خواهد بود. به صورتي كه در حال حاضر از شيشه هاي رنگي در برخي زمينه ها بيشتر از شيشه‌هاي بي رنگ استفاده مي‌شود.

شيشه‌ها از زمان‌هاي گذشته براي ساير كاربرد ها كه از جمله آنها كاربرد هاي دكوري هم بود استفاده مي‌شدند. زمان هاي قديم شيشه رنگي در طراحي و ساخت پنجره هاي قديمي به نوعي استفاده مي‌شد. ولي در حال حاضر شيشه رنگي نقش بسيار مهم و اساسي در دكوراسيون ساختمان ها دارد. مي‌توان اين نقش اساسي را در ساختمان هاي مدرن به خوبي مشاهده كرد. تمام خانه هاي امروزي يك نشانه از شيشه در طراحي ساخت و دكوراسيون خود دارند. از جمله كاربرد هاي شيشه رنگي در دكوراسيون مي‌توان به استفاده از آنها بر روي ديوار، سقف، پنجره و ..... اشاره كرد.

 

شيشه هوشمند و كاربرد آن در دكوراسيون داخلي

شيشه هوشمند يكي از پركاربرد‌ترين و محبوب‌ترين انواع شيشه ها است كه براي صرفه‌جويي در ساير انرژي ها و كاربرد هايي اينچنيني بوجود آمده است. اين شيشه ها مي‌توانند با يك واكنش به شيشه هاي مات تبديل شده و از ورود نور خورشيد به داخل اتاق جلوگيري كنند. براي شناخت بيشتر مي‌توان گفت كه شيشه هوشمند يك نوع شيشه است كه توسط فناوري هاي جديد ميزان جذب نور را كنترل مي‌كند. از كاربرد هاي مهم اين شيشه ها مي توان به شيشه هاي آفتابگير اشاره كرد. بيشترين بخش از انرژي دروني ساختمان ها از طريق پنجره ها با شيشه هاي نامناسب هدر مي‌رود. با توجه به اين موضوع براي جلوگيري از اتلاف انرژي بيشترين تلاش را بر روي ساختمان ها صرف مي‌كنند. به همين منظور شيشه هوشمند توليد شد تا بتواند مقدار زيادي انرژي را درون ساختمان نگه دارد.

شيشه لاكوبل و كاربرد هاي آن

شيشه لاكوبل تتراگلس، يك نوع شيشه رنگي است كه تنها در زمينه تزئينات و دكوراسيون استفاده مي‌شود. اين نوع شيشه در واقع به شيشه پشت رنگي معروف است. اين شيشه‌ها به شكلي توليد مي‌شوند كه تنها از يك طرف به صورت شيشه رنگي ساخته شده و طرف ديگر آنها شيشه معمولي بدون رنگ مي‌باشد. قسمت رنگي شده با استفاده از لايه مخصوصي به نام پي وي سي لمينت مي‌شود و همين شكل ظاهري اين نوع شيشه را بسيار خاص و زيبا مي كند. به نوعي مي‌توان گفت كه اين لايه به عنوان محافظ رنگ براي قسمت رنگ شده عمل مي‌كند. با توجه به طرز ساخت اين شيشه، مي‌توان گفت كه مقاومت بالايي نسبت به شيشه هاي معمولي دارد و به همين سادگي شكسته نمي‌شود. اين نوع شيشه در دو نوع مات و شفاف توليد مي‌شود كه نور نمي‌تواند از نوع مات آن به آساني عبور كند.  به همين دليل مي‌تواند تاثير بسيار زيادي در صرفه جويي انرژي داشته باشد.

تازه هاي نشر بهمن ماه 98

۹۹ بازديد

خريد كتاب از كتابفروشي كاواك

كتاب چهارراه

بهرام بيضائي | انتشارات روشنگران

اين واپسين نمايشنامه‌اي است كه بيضايي در ايران نوشته است، به سالِ ????. متنِ نمايشنامه در زمستانِ ???? به وسيله‌ي انتشارات روشنگران و مطالعات زنانِ تهران در قطعِ رحلي چاپ و منتشر شد. اين كتاب، غير از نمايشنامه و اطّلاعات و عكس‌هاي نخستين نمايشش، حاوي چكيده‌اي از داستانِ نمايش و متنِ برنوشتِ نخستين نمايش و سپاسنامه و گفتگوي بيضايي با تماشاكنانِ نمايش (بي ذكرِ نامِ پرسندگان و پاسخ‌دهنده) است.

كتاب مولن روژ

پيرلا مور | مترجم: سهيل روحاني| انتشارات نگاه

داستان زندگي و مشكلات نقاشي به نام دولوتوز لوترك. كتاب تقريبا تمام ابعاد زندگي نقاش فلك زده را به تصوير مي‌كشد و هيچ چيزي را از قلم نينداخته به طوري كه كاملا مي‌شود خود را در جايگاه او حس كرد به همان اندازه رنج برد.
 
 

كتاب گفت‌وگو با كيشلوفسكي

رناتا برنارد و استيون وودوارد | مترجم: آرمان صالحي | نشر شورآفرين

داستان زندگي كريشتف كيشلوفسكي دست‌كم آن‌طور كه خارج از سرزمين مادري او، لهستان، روايت شده، داستان زندگي فيلم‌سازي است كه آثارش ريشه در مستندسازي اجتماعي دارد و با رويكردي كاملاً سياسي به سينماي كشورش و گرايش‌هاي زيبايي‌شناسانه‌ي او، به موجب تغييرات شخصي، سياسي و اقتصادي، سينمايي را خلق كرده است كه در نهايت به يك سنت سينمايي فراگيرترِ اروپايي و يك سبك‌شناسي هنرمندانه‌ي سينما در دهه‌هاي ???? و ???? تبديل شده است. در اين كتاب تلاش شده است تا نكات ظريف و جزئيات تأثيرگذارتر اين داستان ارائه شود و احساسات و افكار كيشلوفسكي درباره‌ي سينما، از ????، يعني زماني كه هنوز در دانشكده‌ي سينما تحصيل مي‌كرد، تا ???? به دقت بازتاب داده شود.

پاورپوينت ماشين آلات راهسازي و ساختماني انواع لودر و كاربردهاي آن در 52 اسلايد

۸۷ بازديد

در اين پروژه پاورپوينت ماشين آلات راهسازي و ساختماني انواع لودر و كاربردهاي آن در 52 اسلايد كاملا قابل ويرايش كاربردي همراه با شكل و تصاوير به طور جامع و كامل طبق موارد زير ارايه شده است 1 انواع لودر و كاربرد آن به همراه تصاوير 2 فلوچارت لودر 3 تعريف لودر به همراه تصاوير 4 توانايي هاي لودر به همراه تصاوير 5 تسطيح 6 موارد استفاده



پاورپوينت تحليل استراتژيك شركت جنرال موتورز در چارچوب مديريت استراتژيك صنعتي

۱۰۲ بازديد

دانلود پاورپوينت با موضوع تحليل استراتژيك شركت جنرال موتورز در چارچوب مديريت استراتژيك صنعتي ، در قالب ppt و در 52 اسلايد، قابل ويرايش، شامل تاريخچه جنرال موتورز، مديرعامل جنرال موتورز، چشم انداز جنرال موتورز، ارزشها و فرهنگ سازماني جنرال موتورز، بيانيه جنرال موتورز، ماموريت جنرال موتورز، رقيب سرسخت جنرال موتورز تويوتا، حوزه فعاليت جنرال موتورز