یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

چرا مقاله هاي سايت من خوب به نظر نمي رسند؟

۳۲ بازديد

سئو داخلي راه حل اصلي براي همه مشكلات وب سايت است. البته اگر درست انجام شود! بسياري از مديران وب براي حل مشكلات خود به متخصصان seoedu ما مراجعه كردند. در وسط دو مشكل قابل توجه وجود داشت:

 

هيچ ترافيكي افزايش نمي يابد

رتبه بندي سايت افزايش نمي يابد

جالب اينجاست كه بيشتر اين افراد دقيقاً نمي دانستند كه چگونه از SEO فردا استفاده كنند. اگر شما هم يكي از اين افراد باشيد ، خواندن ادامه اين مقاله آموزش سئو بدون فايده نخواهد بود.

 

دفعه بعدي كه وارد seoedu مي شويد و تصميم مي گيريد درباره SEO فردا بيشتر بدانيد ، اين نشانه پيشرفت شما است. مشكلات و مواردي مانند موارد زير ممكن است شما را به فكر بهبود عملكرد خود بياندازد:

 

چرا مقاله هاي سايت من خوب به نظر نمي رسند؟

چرا رتبه سايت من افزايش پيدا نكرده است؟

چرا من محتواي با كيفيت ايجاد مي كنم ، اما سايت من اصلاً پيشرفت نمي كند؟

و ...

پاسخ ساده است؛ تنها دليل بروز اين مشكلات به دليل عملكرد ضعيف شما در هنگام بهينه سازي داخلي سايت شما است! بدون اين قسمت بسيار مهم سئو ، دستيابي به موفقيت چشمگير غيرممكن است. من اغراق نمي كنم ، او گفت ، تجارت اينترنتي شما بدون آن خراب خواهد شد.

 

البته ، شما لازم نيست كه نگران باشيد؛ با توجه به رسوايي هاي فراوان در اين زمينه ، تصميم گرفتم ابتدا ماهيت بهينه سازي داخلي سايت را تشريح كرده و بهترين تكنيك هاي آن را يكي يكي توضيح دهم. با اين حال ، بايد به خاطر داشته باشيد كه در يك دوره آموزش سئو در مشهد ، تهران ، شيراز و ديگران. ممكن است نكاتي وجود داشته باشد كه در هيچ مقاله اي نتوانيد آنها را در نظر بگيريد.

 

حالا زمانش فرا رسيده! اين را بخوانيد: سئو كلاه سفيد و بهترين تكنيك هاي آن

نويسنده پيشنهاد مي كند ابتدا مقاله فوق را بخوانيد و بقيه قسمت ها را بخوانيد.

 

سئو در داخل چيست؟

تنها راه براي درك تكنيك هاي SEO داخلي ، ابتدا يادگيري مفهوم SEO داخلي است. سئو داخلي يا سئو داخلي صفحه فرآيندي است براي بهينه سازي ساختار و محتواي وب سايت شما. هدف از اين نوع بهينه سازي اين است كه به ما اين امكان را بدهد تا سايت را با زبان مكان نما تطبيق دهيم يا قسمت زيادي از خزيدن صفحه مكان نما را تسهيل كنيم.

 

براي درك بهتر اين مفهوم ، اجازه دهيد يك ساختار كلي در ذهن شما ايجاد كنم. بهينه سازي داخلي شامل موارد بسيار مهم زير است:

 

نشانگر عنوان صفحه

توضيحات متا

متن مطالب

وضعيت روابط داخلي

برچسب هاي H

كليد واژه ها

تلاش براي جستجو

آدرس اينترنتي

درست است كه سئو داخلي يك سايت معاني بسياري دارد ، اما من فكر مي كنم اين 8 موردي كه گفتم ، اگر به درستي بهينه سازي شوند ، با سرعت باورنكردني سايت شما را بهبود مي بخشند.

 

سايت SEOtreshen براي آموزش جستجوگرها ، reshrezhen آموزش SEO ، بازسازي SEO

 

ارائه بهترين تكنيك ها براي بهينه سازي داخلي سايت

اكنون وقت آن است كه با تكنيك هاي امروزي كه ناشي از بهينه سازي وب سايت است آشنا شويد (برنده شويد ، دريافت كنيد). در اين مقاله سعي كردم از تكنيك هايي استفاده كنم كه بر اساس تجربه seoedu بيشترين تأثير را در بهبود بهينه سازي داخلي سايت داشتند.

 

1. محتواي با كيفيت را منتشر كنيد

مطمئناً شما اين را بارها در دوره هاي مختلف جستجوگر SEO نگه داشته ايد:

 

محتواي با كيفيت و بدون SEO مي تواند مفيد و از نظر زيبايي باشد ، اگر همراه با SEO باشد ، تأثير بيشتري خواهد داشت.

 

در اصل ، اولين سوالي كه باعث مي شود شما كوچك شويد اين است كه چه نوع مقاله اي محتواي با كيفيت ناميده مي شود. در اينجا مهمترين ويژگي هاي يك مقاله موثر در مورد SEO وجود دارد:

 

محتوا ايجاد شده است (يعني نويسنده متن را ترجمه ، كپي و ترجمه نكرده است و متن را بر اساس دانش خود نوشته است)

محتواي اختصاصي وب سايت شما

محتوا بايد عناصر جذابي داشته باشد (متني كه فاقد هيچ چيز باشد اساساً افراد نيازمند را جذب نخواهد كرد)

مطالب بايد مفيد باشد

نيروي ضربه عالي است

طول متن مطالب كوتاه نيست

محتوا نبايد مغرضانه يا جهت دار باشد

2. عنوان و متا توضيحات صفحه خود را بهينه كنيد

براي درك اهميت اين بخش ، هنگام جستجو در Google به رفتار خود توجه كنيد. چگونه اين همه كارهاي بزرگ را انجام مي دهيد؟ جذابيت عنوان صفحه براي شما مهمتر است يا مفهوم آن؟ آيا توضيحات متاي صفحه را مي خوانيد يا از كل عنوان راضي هستيد؟

 

خوب ، اگر يك مدير وب سايت حرفه اي باشيد ، قطعاً به پايان نامه هاي او توجه خواهيد كرد. اما همه كساني كه Google را مي خزند تجربه شما را ندارند. شما تمايلي نداريد كه به آن مزيتي بدهيد كه جذابيت بيشتري داشته باشد.

 

به عنوان مثال ، به تصوير زير نگاه كنيد ؛ كاربر از ديدن عنوان دوم مضطرب است و مي خواهد روي آن كليك كند. اگر بتوانيد يك هدر بسيار جذاب ايجاد كنيد ، بسياري از كاربران بدون بهينه سازي توضيحات متا وارد وب سايت شما مي شوند.

 

سئو داخلي ، سئو داخلي ، سئو داخلي چيست

 

فردا سايت سئو ، فردا و سئو بعدي

 

با سرصفحه به توضيحات متا يا كل توضيحات متا مي رسيم. شرح متاي سايت در سايت شما بايد كوتاه ، مفيد و همراه با عبارات كليدي باشد. اگربخواهم

منبع: seoedu.ir

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

۳۸ بازديد

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

كاربرگ دبستان چيست و چه كاربردي دارد؟

۳۷ بازديد

كاربرگ دبستان چيست و چه كاربردي دارد؟

 

امروزه با توجه به كارگيري متدهاي نوين تدريس، كاربرگ هاي دبستان با اهداف آموزشي مختلف به عنوان يكي از اركان تكميل كننده آموزش مورد استفاده قرار مي گيرند.

در عصر حاضر و با گسترش محتواي آموزشي ارائه شده در كلاس هاي درس استفاده از ابزارهاي كمك آموزشي اهميت بسياري پيدا كرده اند و نقش بسزايي در تكميل فرايند يادگيري دارند. يكي از كاربردي ترين ابزارهاي كمك آموزشي حال حاضر كاربرگ ها مي باشند كه با شكل و فرمت هاي مختلف در طول سال هاي گذشته در اختيار دانش آموزان در مقاطع مختلف قرار مي گرفتند و امروزه بيش از پيش با تاكيد بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

امروزه با توجه به كارگيري متدهاي نوين تدريس، كاربرگ هاي دبستان با اهداف آموزشي مختلف به عنوان يكي از اركان تكميل كننده آموزش مورد استفاده قرار مي گيرند. به ويژه در مقطع دبستان كه با توجه به پايه اي بودن تمامي مطالب درسي تثبيت و تفهيم محتواي آموزشي با بهره گيري از كاربرگ ميسر خواهد شد. در ادامه اين مطلب قصد داريم به بررسي مفهوم كاربرگ دبستان و فوايد خريد كاربرگ و كاربرد هاي آن به عنوان ابزار كمك آموزشي در مقظع ابتدايي  بپردازيم. با ما همراه باشيد.

كاربرگ دبستان چيست؟

 

 كاربرگ يا همان پيك آدينه مجموعه برگه هاي آموزشي هستند كه توسط معلمين طراحي شده و به عنوان يك  تكليف هدفمند در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد. معلمين با توجه به توانمندي و نيازهاي آموزشي دانش آموزان دبستاني محتواي آموزشي مورد نظر خود را در قالب نمونه سوالات، تمرين و بخش هاي ابتكاري ديگر گردآوري نموده و در نهايت كاربرگ مورد نظر خود را طراحي مي نمايند. به طور معمول كاربرگ ها به صورت هفته اي طراحي مي شوند و در پايان هر هفته به دانش آموزان ارائه مي شود.

يكي از اهداف آموزشي كاربرگ، تكرار و تمرين دوره ي مطالب آموزشي مي باشد كه در طول يك هفته در كلاس تدريس شده است. بنابراين محتواي كاربرگ ها گزيده اي از مطالب تدريس شده تمام دروس است و صرفا مختص به يك درس خاص نمي باشد.

البته اين نكته قابل ذكر است كه تهيه و طراحي هفته اي كاربرگ كاري زمان براست و انرژي و وقت بسياري از معلمين عزيز مي گيرد. لذا مدارس با خريد و تهيه كاربرگ از موسسات و گروه هاي آموزشي معتبر كه مطابق با استانداردهاي آموزشي فعاليت مي كنند، مي توانند به صورت بهينه و مقرون به صرفه از اين ابزار كمك آموزشي بهره‌ مند شوند. مزايا و كاربرد هاي پيك آدينه يا همان كاربرگ ها بسيار متعدد مي باشد، به گونه اي كه به عنوان يكي از محصولات كمك آموزشي دبستان شناخته شده اند.

كاربردهاي كاربرگ دبستان

كاربرگ به عنوان يكي از موثرترين ابزارهاي كمك آموزشي در مدارس به ويژه در مقطع دبستان مورد استفاده قرار مي گيرد. و با توجه به اهداف آموزشي كه دربردارد كاربرد هاي بسياري نيز داراست كه از جمله مزاياي كاربرگ نيز به شمار مي رود. از جمله كاربرد هاي كاربرگ ( پيك آدينه) مي توان موارد زير را نام برد:

 

ارائه كاربرگ به عنوان تكليف خلاقانه

 

كاربرگ ها مدل خلاقانه و هدفمندي از تكاليف به شمار مي روند، كه از نظر تاثيرگذاري بر يادگيري بسيار كارآمد تر از تكاليف سخت و طااقت فرساي سنتي هستند. محتواي آموزشي كاربرگ ها به گونه اي طراحي شده است كه توانايي هاي علمي و مهارتهاي حركتي، هوش و خلاقيت دانش آموزان دبستاني را به چالش مي كشاند.

كاربرگ يا پيك آدينه اين فرصت را به معلمان مي دهد كه به جاي ارائه حجم زيادي از تكاليف كه بازدهي چنداني هم ندارد و باعث دل زدگي و فرسودگي دانش آموزان نيز مي شود، از كاربرگ هاي هفته اي به صورت هدفمند استفاده نمايند. و باعث ترغيب دانش آموزان به انجام تكاليف آخر هفته خود شوند.

ارزيابي عملكرد دانش آموزان

يكي ديگر از كاربردهاي كاربرگ ارزشيابي دانش آموزان در طول يك هفته مي باشد. بدين گونه كه دانش آموزان در طول يك هفته تمام مطالب درسي را دريافت مي نمايند و در آخر هفته با حل كاربرگ  ميزان يادگيري آنها مورد ارزيابي قرار مي گيرد. ضمن آنكه حل كاربرگ پس از هر هفته آموزشي اين فرصت را به معلمان مي دهد تا نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را شناسايي نمايند تا در كوتاه مدت مشكلات درسي آنها رفع و تصحيح شود.

 

 

a2_9ao8.jpg

 

تكرار و دوره ي مطالب آموزشي

در فرايند آموزش يكي از مواري كه بسيار اهميت دارد، نهادينه سازي مفاهيم آموزشي مي باشد. لذا ارائه و تدريس مطالب درسي به تنهايي كافي نيست و آنچه كه باعث تثبيت داده ها مي شود مرور مطالب و حل تمرين هاي مرتبط مي باشد. كاربرگ ها با توجه به ساختاري كه دارند زمينه را براي دوره ي مفهومي و غيرمستقيم مطالب درسي، تكرار و تمرين مطالب تدريس شده در طول يك هفته مهيا مي كنند.

 

مطلع شدن والدين از محتواي تدريس شده

كاربرگ ها از جمله ابزارهاي كمك آموزشي هستند كه اين امكان را به اوليا مي دهند تا در جريان محتواي آموزشي ارائه شده و روند يادگيري فرزندان خود قرار گيرند. ضمن آنكه پس از بررسي كاربرگ ( پيك آدينه) با روش تدريس و نحوه‌ي عملكرد معملين در هر هفته آموزشي آشنا مي شوند.

 

افزايش توانمندي هاي دانش آموزان

علاوه بر كاربردهاي ذكر شده، ساختار هدفمند و آموزشي كاربرگ دبستان باعث افزايش دقت و تمركز بلندمدت كودكان مي شود و توانايي حل مساله را در آنها به چالش مي كشاند و در نهايت منجر تقويت حافظه، يادگيري دقيق، درك عميق تر مفاهيم و افزايش هماهنگي چشم و دست مي شود.

 

ويژگي هاي كاربرگ دبستان

يك كاربرگ زماني كاربردهاي فوق را دارد و از مزايا برخوردار مي باشد كه ويژگي هاي يك كاربرگ استاندارد را دارا باشد. برخي از كاربرگ ها متناسب با نيازها و توانمندي هاي دانش آموزان نبوده و نه تنها باعث بهبود فرايند يادگيري نمي شوند، بلكه منجر به كاهش اعتماد به نفس در دانش آموزان، افت تحصيلي، ايجاد فشار رواني و سردرگمي دانش آموزان مي شوند.

 

لذا هنگام طراحي و يا خريد كاربرگ دبستان شايسته است ويژگي هاي زير را در نظر داشته باشيد:

 

كاربرگ طراحي شده بايد متناسب با نيازهاي آموزشي و توانمندي هاي علمي دانش آموزان در همان مقطع تحصيلي باشد.

سوالات و تمرين هاي موجود در كاربرگ بايد بر اساس استانداردهاي آموزشي طرح شده باشند.

محتواي آموزشي مطرح شده در كاربرگ بايد مطابق با بودجه‌بندي و سرفصل هاي كتاب درسي باشد.

كاربرگ بايد از جذابيت بصري و محتواي تصويري برخوردار باشد به گونه اي كه باعث يكنواختي و عدم جذابيت براي دانش آموزان نشود.

بخشي از محتواي كاربرگ به تقويت مهارت هاي فردي دانش آموزان بپردازد و جنبه سرگرمي نيز داشته باشد.

تعداد صفحات و سوالات كاربرگ نبايد بيش از اندازه باشد.

با توجه به حجم گسترده و متنوعي از مطالب كه در دبستان ارائه مي شود، بهره گيري از كاربرگ و پيك آدينه در فرايند آموزش و يادگيري دانش آموزان حركتي بسيار ارزشمند در راستاي بهبود و تقويت مهارت‌ها و توانمندي‌‌هاي علمي دانش‌ آموزان به شمار مي رود. چه بسا استفاده از كاربرگ در فرايند آموزش منجر به كنترل زمان و مديريت بهتر كلاس درس مي شود. ضمن انكه با طراحي و تهيه كاربرگ هاي مناسب دبستان مي توان به ميزان قابل توجهي يادگيري كودكان را بهبود بخشيد.

 

شما ميتوانيد از كاربرگ هاي راياد (رايانه + يادگيري ) Rayad استفاده كنيد و وضعيت تحصيلي دانش آموزان و فرزندانتان را بهبود دهيد.

كاربردها و ويژگي هاي مثبت كاربرگ دبستان به اندازه اي در روند آموزش موثر مي باشد كه امروزه به يكي از محصولات آموزشي مورد نياز مدارس تبديل شده و به هيچ عنوان نمي توان كارايي آن را ناديده گرفت. اميدوارم با مطالعه اين مطلب به اهميت استفاده از كاربرگ دبستان پي برده باشيد و در فرايند آموزش و يادگيري كودكان از آن بهره مند شويد.

 

منبع: افكارنيوز

استريم دوربين مداربسته يا Transcoded Stream چيست ؟

۴۳ بازديد

استريم دوربين مداربسته يا Transcoded Stream  چيست ؟

يك وجه تمايز تجهيزات تحت شبكه با تجهيزات آنالوگ يا ديجيتال – HD ، اهميت استريم هاي ارسالي
دوربين هاي مدار بسته است . استريم يا جريان يك دوربين شامل يك سري از ويژگي هايي است كه
كاربر با تنظيم آنها مي تواند به كيفيت و وضوح تصوير بالاتري دست پيدا كرده و تصوير مناسب تري را
دريافت كند . در اين قسمت مي خواهيم در خصوص Transcoded Stream توضيح بدهيم اما پيش از
اين بهتر است توضيحاتي را در خصوص استريم  دوربين مدار بسته  و انواع آن را بدانيد .

 هر دوربين تحت شبكه هايك ويژن حداقل يك و حداكثر سه نوع تصوير ويديويي با كيفيت هاي مختلف
را براي كاربري هاي مختلف به دستگاه ضبط ارسال مي كند . هر كدام از اين جريان ها را يك استريم
مي نامند . يك استريم از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده كه مهمترين اجزاي آن شامل وضوح تصوير دوربين ،
تعداد فريم بر ثانيه ( FPS ) ، پهناي باند يا بيت ريت تصوير ، فرمت فشرده سازي مي باشد . به طور كلي
دوربين ها استريم اصلي ( Main Stream ) را براي ضبط بر روي دستگاه DVR يا NVR و استريم
فرعي ( Sub Stream ) براي انتقال تصوير دوربين بر روي موبايل يا كامپيوتر از بستر اينترنت مي باشد .

 

استريم دوربين مداربسته يا Transcoded Stream چيست ؟

هر كدام از استريم ها بخشي از پهناي باند و ترافيك شبكه دستگاه ضبط را اشغال مي كنند، در صورتي كه
تنظيم استريم ها در يك دستگاه ضبط به درستي انجام نشود ، ضبط تصاوير و حتي مشاهده آنها بصورت زنده
يا از راه دور دچار مشكل خواهد شد ، برخي از دستگاه هاي تحت شبكه  هايك ويژن   با استفاده از استريم
مبدل يا Transcoded Stream ، و با توجه به پهناي باند موجود مناسب ترين تصوير را بصورت زنده براي
كاربر به نمايش مي گذارند .

به زبان ساده تر در Transcoded Stream ، دستگاه NVR ، بر اساس ميزان پهناي باند اشغال نشده خود
يك استريم مجزا را جهت انتقال يا نمايش زنده توليد مي كند . همانطور كه اشاره شد مي توان Transcoded Stream
را بصورت زنده بر روي مانيتور يا ويديو وال نمايش داد و يا از طريق بستر اينترنت بر روي تلفن همراه يا كامپيوتر
( انتقال تصوير ) منتقل كرد . در اين استريم مبدل دستگاه NVR ، وضوح تصوير ( رزولوشن ) ، بيت ريت و فريم
ريت را بصورت خودكار كاهش مي دهد تا حجم پهناي باند اشغالي اين استريم به حداقل ممكن برسد .

قابليت Transcoded Stream تنها در برخي از مدل هاي دستگاه ضبط هايك ويژن  (   hikvision  ) وجود دارد ، جهت آگاهي از
مدل و قيمت اين سري از تجهيزات يا ساير محصولات هايك ويژن مي توانيد با كارشناسان ما تماس بگيريد.

 

تكنولوژي Multi stream در ابتدا در DVR هاي برند هايك ويژن براي ارائه تصاوير جهت كاربردهاي نظارت از راه دور استفاده شده است. اما در حال حاضر به طور گسترده اي در دستگاه دي وي ار، NVR و دوربين هاي مداربسته IP در تمامي برندهاي مختلف استفاده مي شود.

مفهوم Stream چيست؟

معني لغوي Stream به معناي جريان است و اصطلاحا به خروجي تصوير در دوربين مداربسته تحت شبكه استريم گفته مي شود. اكثر دوربين هاي مداربسته داراي قابليت Dual Stream يا 2 جريانه هستند. هر يك از خروجي هاي تصوير مي تواند داراي كيفيت متفاوتي باشد. يكي از جريان ها مي تواند فيلم ويديويي با كيفيت بالا براي ضبط در مانيتور اصلي باشد، در حالي كه جريان ديگر مي تواند با رزولوشن پايين تر براي نمايش زنده تصاوير بكار رود.

Triple Stream در دوربين مداربسته

برخي از دوربين هاي IP از تكنولوژي Triple Stream پشتيباني مي كنند. Triple Stream به اين معني است كه دوربين تحت شبكه مي تواند به طور همزمان سه جريان ويدئويي مختلف را خروجي دهد، به زبان ساده اين قابليت اين امكان را فرآهم مي كند تا كاربر بتواند به طور همزمان تصاوير را در سه گيرنده يا دستگاه مختلف دريافت كند(براي مثال در مانيتور اصلي، تلفن همراه، لپ تاپ و

در صورتي كه نياز به خدمات  نصب دوربين مداربسته  داريد مي توانيد به شركت مهر تجارت مراجعه كنيد.

قابليت Triple streams با ايجاد امكان انتقال همزمان جريان هاي مختلف داده يا ديتا راحتي بيشتري را در اختيار كاربران مي گذارد. هر جريان يا استريم داراي يك يا چند هدف مشخص و مستقل است كه هر كدام را مي توان با وضوح، نرخ فريم و نرخ بيت مختلفي پيكربندي نمود:

  • جريان نخست داراي رزولوشن بالا و نرخ فريم كاملي (Full frame) است كه مي تواند براي سيستم نظارت اصلي استفاده شود.
  • جريان دوم با وضوح پايين تر مي تواند براي اهداف نظارتي و مشاهده تصاوير بر روي تلفن همراه استفاده شود.
  • جريان سوم مي تواند رزولوشن بالا، كم و يا متغيري را براي اهداف مختلفي داشته باشد.

 

 

 

اگر ماشين در سفر خراب شد چه كار كنيم؟

۴۱ بازديد

اگر ماشين در سفر خراب شد چه كار كنيم؟

خرابي خودرو در جاده مشكلي است كه از هميشه بوده بوده و براي خيلي از ما پيش آمده بوده و در جاده هايي كه رفت و آمد مي كنيم گاها شاهد خرابي خودرو ها هستيم. اغلب خودرو هايي كه در جاده ها خراب مي شوند خودرو هاي فرسوده مي باشند كه توانايي چنداني براي مسير هاي طولاني ندارند و در مسير دچار مشكل مي شوند.

مطمئنا تنها راه پيشگيري از خرابي خودرو در جاده اين است كه قبل از اقدام به سفر ماشين را توسط يك متخصص چك كرده و در صورت سالم بودن ماشين سفر را آغاز كنيم تا در حين سفر دچار چنين مشكلاتي نشويم. گاهي با وجود اينكه چك و نظارت بر خودرو قبل از سفر انجام مي شود ولي باز هم در طول مسير سفر اين مشكل بوجود مي آيد، در اين زمان راننده و سر نشينان بايد خونسردي خود را حفظ كرده، به كنار جاده بروند تا خطر يا حادثه اي رخ ندهد.

بعضي مواقع ايراد پيش آمده چندان جدي نيست و خود راننده هم اگر كمي تعميرات بلد باشد، مي تواند مشكل را بر طرف كند و به مسير خود ادامه دهد ولي هميشه هم اينطور نيست و مشكل مي تواند بزرگتر باشد و فقط يك متخصص تعميرات خودرو مي تواند آن را عيب يابي و بر طرف كند. رانندگان بايد هميشه آمادگي هاي لازم را داشته باشند، چون بعضي مواقع علاوه بر خودرو هاي فرسوده، ماشين هاي ظاهرا بدون مشكل هم با اين قضيه مواجه مي شوند.

وقتي خرابي پيش مي آيد راه درست اين است كه ماشين را به كنار جاده هدايت كرد ولي گاها مشكل ماشين تا حدي شديد است كه خودرو در وسط جاده يكدفعه خاموش شده و متوقف مي شود، در صورت بروز چنين مشكلي براي حفظ ايمني، بايد از كسي كمك خواسته تا با هل دادن خودرو به جاي امن از حادثه پيشگيري كرد. بعد از منتقل شدن به كنار جاده سريعا بايد با يك جرثقيل خودروبر تماس گرفت.

علل بعضي خرابي هاي خودرو چيست ؟

بعضي خرابي ها به راحتي و حتي با يك تماس تلفني و پرسش از يك تعمير كار قابل حل مي باشند ولي در مواقعي هم وجود چندين مشكل و خرابي باعث مي شود كه مسئله جدي تر شود و فقط يك تعمير كار حرفه اي از پس مشكل بر بيايد. در اينصورت تماس با امداد خودرو هاي جاده اي كه آماده خدمت رساني در هر نقطه اي مي باشند ضرورت دارد و آن ها سريعا خود را به محل مي رسانند و مشكل خودرو اگر قابل حل و تعمير پذير باشد آن را انجام مي دهند.

گاهي مشكلات و خرابي خودرو در جاده آنچنان پيچيده بوده و نياز به ادوات بيشتري دارد كه امداد خودرو هم نمي تواند تعمير را در همان جاده انجام دهد، در اينصورت با تماس با خودروبر و درخواست كمك از آن ها خودروي شما به محل مورد نظر منتقل مي شو.د و مي توانيد آن را به يك تعميرگاه مجهز برسانيد و مشكل خودرو را رفع نماييد. پس هميشه در مسافرت ها شماره خودروبر پارس ( https://khodrobarpars.ir/ ) را به همراه داشته باشيد در در سريع ترين زمان ممكن خودروي شما را به تعميرگاه موردنظر منتقل كنند.

 

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

۴۴ بازديد

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

راهنماي خريد جاروبرقي

۳۹ بازديد

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارك جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما كمك خواهيم كرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب كنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نكات خالي از لطف نيست كه بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارك جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا كمك به سزايي مي كند اما دانستن نكات لازم درباره خريد اين كالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارك اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون كمك به سزايي خواهد كرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و كيسه دار

در كل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم كنيم كه در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي كيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور كه از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در كيسه يا پاكتي كه در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس كيسه ها مي تواند كاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه كوچك تا بزرگ مي باشد كه به دو صورت دائمي يا يك بار مصرف هستند. لازم به ذكر است كه امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاكيزگي شما شاهد كيسه ها يا پاكت هاي يك‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراكه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون كيسه: جاروبرقي بدون كيسه يا مخزن دار همان‌طور كه از نامش پيداست داراي به جاي كيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي كنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون كيسه به سراغ مارك هاي متفرقه نرويد چراكه به دليل نوع عملكرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي كيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يكي از مهم ترين موادي كه بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي كنند وات دستگاه است چراكه تصور مي كنند اين وات تعيين كننده ميزان كشش است اما لازم است اين نكته را بدانيد كه مي تواند دو جاروبرقي با وات يكسان، مشكي كاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراكه ميزان مكش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسكوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسكوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما كششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نكته مهم را فراموش نكنيد.

نوع موتور: تكنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد كه براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور كمپرسور و HiSpin اشاره كنيم كه در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميكي و جريان كاليبره شده داراي مكش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل كمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراكه علاوه بر مكش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي كند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه كار كند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي كمپرسور كاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي كه نمي توان به عنوان مثال 800 وات كمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه كرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نكته توجه كنيد كه افت كيفيت، مكش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند كاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه كنيد كه پول برندي را بدهيد كه ارزش هزينه كردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارك معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يك مارك متفرقه است.

 

لوله تلسكوپي: دسته يا لوله تلسكوپي يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراكه لوله ها در مدل هاي متنوع ممكن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما كمك كند تا كاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم كنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و كتف خود كار جاروكشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم كه لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيك و يا كنف هستند و هريك از اين جنس ها در مارك هاي گوناگون مي تواند باكيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت كلي بايد بگوييم كه كنف در صورت اينكه در مارك خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراكه خرطومي هاي پلاستيكي ممكن است براثر كشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي كنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به كر است كه به صورت استاندارد لوله ها براي عدم كم شدن مكش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نكنيد كه خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شكلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراكه در غير اين صورت كار جاروكشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است كه در مارك مناسب، به طور دقيق وكيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مكش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يك پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مكش و جمع آوري كثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يك پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حركت خواهد كرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، كتف و كمر شما جلوگيري خواهد كرد پس به منظور داشتن كيفيت بيشتر در جاروكشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر كه به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروكشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد كرد كه اين مورد به لطف تكنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد كاهش پيدا كرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است كه در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در كنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد كرد كه مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده كه در هنگام جارو كردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد كند كه اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود كه به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري كند.

اين دسته از موارد در كنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروكشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال كه اين نكات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي كامل تر مدل و حتي مارك جاروبرقي خود را انتخاب كنيد اما درنهايت بايد تأكيد كنيم كه حتماً خريد جاروبرقي خود را از يك فروشگاه معتبر و ماركي مناسب تهيه فرماييد كه خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.