دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

چرا فر برقی روشن نمی‌شود؟

۲۷ بازديد

چرا فر برقی روشن نمی‌شود؟

 

چون اجاق برقی روشن نمی شود

 

برای عیب یابی هر دستگاه ابتدا باید مسئله را عیب یابی کنید. سپس شروع به تعمیر آن کنید. برای اینکه بفهمید چرا فر الکتریکی روشن نمی شود، ابتدا قبل از انجام هر کاری دو پلاگین را بررسی کنید و مطمئن شوید که فر الکتریکی به خروجی متصل شده است. اگر پلاگین وصل شده است، بهتر است سیستم را با متر فاز بررسی کنید تا مطمئن شوید که دست نخورده است. اگر مشکل در خروجی نیست، باید اجزای داخلی دستگاه را بررسی کنید.

برای رفع مشکل روشن نشدن فر الکتریکی قبل از انجام هر کاری، ایمنی را رعایت کنید.

شکست مدار الکتریکی

 

یکی از دلایل روشن نشدن اجاق الکتریکی، شکست مدار الکتریکی است، در این حالت انتقال الکتریسیته به مقاومت ها قطع می شود و اجازه روشن شدن آن ها را نمی دهد.

وضوح مشکلات شکست مدار الکتریکی:

 

در مرحله اول، قبل از انجام هر کاری، امنیت را رعایت کرده و دستگاه را قطع کنید.

    سپس بدنه دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که مدار کوتاه نیست.

    در این مرحله سیستم را باز کنید و سیم کشی مدار الکتریکی را باز کنید. سیم کشی را می توان به دلیل گرمایش محیط آسیب دیده, شما نیاز به جایگزین سیم کشی برای رفع مشکل.

 

مشکلات مشترک با یک فر چه هستند؟

 

فر الکتریکی به دلیل مدار کوتاه روشن نمی شود

 

در برخی موارد علت روشن نشدن اجاق الکتریکی ممکن است اتصال کوتاه دستگاه باشد. بدنه برق دارد یا دستگاه روشن نمی شود.هنگامی که متوجه می شوید که دستگاه شما در حال مدار کوتاه است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر کنید. چون خیلی خطرناکه .

وضوح مشکلات اتصال اتصال کوتاه شدن اجاق الکتریکی:

 

ابتدا دستگاه را جدا کنید.

    سپس پنل دستگاه را باز کرده و سیم کشی آن را بررسی کنید.

    سپس سیم های بدون رو به رو را جایگزین کنید.

 

خوب است بدانید که تعمیر اجاق های مایکروویو و اجاق های الکتریکی یک کار تخصصی در این موارد است و هر گونه نظارت می تواند باعث برق گرفتگی شما شود. اگر دانش لازم را داری بهتر است این شغل را به کارگران و متخصصان ماهر بذاری.

 

شکست ترموسات

 

ترمواستات یک میکرو سویچ بر روی کنترل پنل دستگاه است که مسئول خاموش کردن و اتصال قدرت اعمال شده به عنصر است.اگر ترماستات بشکند، این کار باعث می شود که دستگاه بیش از حد گرم شود یا اجازه ندهد عناصر فر بیش از حد گرم شوند.

لیست محصولات سایت بکولند   https://bekoland.ir/

 

قهوه جوش تک لیوان مدل BKK3008 بکو - قیمت قهوه جوش بکو 3008 - بکو لند

قهوه جوش دو لیوان مدل BKK2113M بکو - قیمت قهوه جوش بکو 2113 - بکو لند

قهوه ساز بکو - مشخصات خرید قیمت قهوه ساز بکو - وب سایت رسمی بکو

لباسشویی بکو - مشخصات خرید قیمت انلاین بکو - وب سایت رسمی بکو

لباسشویی بکو 8 کیلو 1400 دور سیلور WTV8736XS - وب سایت رسمی بکو

لباسشویی بکو ? کیلو ???? دور مدل WEX740430S - وب سایت رسمی بکو

ماشین ظرفشویی 14 نفره بکو مدل 28424 x - قیمت beko 28424 - بکو لند

ماشین ظرفشویی 15 نفره بکو مدل 28424w-قیمت ظرفشویی بکو-بکولند

منبع :

 

https://unsplash.com/@dionsweet4

https://www.quora.com/profile/Dani-Sama-25

https://www.sbnation.com/users/DionSweet4

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/DionSweet4

https://www.reverbnation.com/female517?profile_view_source=header_icon_nav

https://coub.com/dionsweet4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/89f3198b-3bdc-4e21-90a7-c2736f6f3ea4/Dani-S

https://www.spreaker.com/user/15644884

https://seekingalpha.com/user/55301047/comments

 

 

همه چیز درباره کلیدهای لمسی هوشمند

۲۴ بازديد

همه چیز درباره ی رله های هوشمند

 

 

رله های هوشمند از جمله پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند هستند. رله ها انواع و کاربردهای مختلفی دارند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است

 

رله های هوشمند از جمله تجهیزات پرکاربرد در هوشمند سازی ساختمان هستند. این تجهیزات انواع و کارایی های متنوعی دارند. در این مقاله به بررسی عمیق این تجهیزات، کاربردها و نحوه عملکرد آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رله های هوشمند

این تجهیزات پرکاربرد عملکرد ساده ای دارند. می توان عملکرد این تجهیزات را به یک فیوز یا کلید روشنایی تشبیه کرد. از فیوزها و کلیدها برای قطع و وصل جریان برق استفاده می شود. برای این کار کافی است اهرم مکانیکی در نظر گرفته شده در جهت بالا یا پایین جابجا کنید. این کار سبب تغییر وضعیت کنتاکت ها و در نتیجه قطع یا وصل جریان برق می شود.

 

در رله های هوشمند برای تغییر وضعیت جریان از فرمان های نرم افزاری استفاده می شود. این فرمان ها توسط کاربر و از طریق نرم افزار کاربردی خانه هوشمند صادر می شوند. علاوه بر این برخی از رله های هوشمند امکان کنترل محلی را نیز برای کاربران فراهم می کنند. درست مانند فیوزهای مینیاتوری.

طراحی رله های هوشمند

از نقطه نظر طراحی می توان دسته بندی های مختلفی برای این تجهیزات ارائه کرد. عملکرد فنی این تجهیزات با دو بلوک مدار قدرت و مدار فرمان به انجام می رسد. وظیفه مدار فرمان ارتباط با کاربر، دریافت دستورات کاربر و ارسال فرمان های کنترلی برای مدار قدرت است. علاوه بر این مدار فرمان در اغلب رله های هوشمند امکان کنترل دستی را نیز برای کاربران فراهم می کند. با فشردن کلید توسط کاربر، مدار فرمان سیگنال تغییر وضعیت را برای مدار قدرت صادر می کند.

عنصر اصلی مدار قدرت رله های الکترونیکی هستند. حداکثر جریان قابل تحمل توسط این رله ها عامل تعیین کننده در کاربرد رله هوشمند است. رله های با جریان بالاتر برای مصرف کننده های پر توان تر مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال برای کنترل کولر گازی با موبایل نیاز به یک رله 30 آمپری خواهید داشت. میزان جریان مورد نیاز برای کنترل یک شیر برقی بسیار پایین تر و در حدود 2 تا 3 آمپر خواهد بود.

سیستم های امنیتی هوشمند   پکیج خانه هوشمند     فروشگاه اسمارت    مقالات شهر هوشمند

 

رله تو کار و رله تابلویی

با توجه به کاربردهای مختلف رله های هوشمند، طراحی های متفاوتی از این تجهیزات ارائه شده است. برخی از از رله ها ابعاد کوچکی دارند و در داخل قوطی کلید قابل نصب هستند. این رله ها به منظور هوشمند کردن کلیدها و پریزهای سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. با نصب این رله ها در انتهای قوطی کلید و اتصال آن ها به کلید و پریز قادر خواهید بود کلید یا پریز مورد نظر را به کمک موبایل کنترل کنید.

رله های توکار با توجه به ابعاد کوچکی که دارند، تعداد کانال و جریان قابل تحمل محدودی دارند. تعداد کانال این رله ها بین یک تا سه متغیر است. حداکثر جریان قابل تحمل رله نیز متناسب با تعداد کانال بین سه تا 16 آمپر می تواند متغیر باشد. اصلی ترین عامل تعیین کنده جریان قابل تحمل، ابعاد رله الکترونیکی مورد استفاده و میزان فضای موجود در رله هوشمند توکار است.

 

رله های تابلویی ابعاد بزرگتری دارند و به همین دلیل در داخل تابلو برق نصب می شوند. رله های هوشمند تابلویی از نظر تعداد کانال بسیار متنوع هستند. انواع رله 4 کانال، 6 کانال، 12 کانال و … تا 30 کانال و بیشتر در بازار موجود است. جریان قابل تحمل این رله ها نیز مقادیر متفاوتی دارد. رله های تابلویی به دلیل عدم محدودیت در فضا با جریان های بالا نیز قابل عرضه هستند. همچنین شرکت های مختلف رله های تابلویی با خروجی های متنوع عرضه می کنند. که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

کاربرد رله های هوشمند

رله هوشمند پر کاربردترین ابزارک مورد استفاده در خانه هوشمند است. تقریبا تمام امکانات خانه هوشمند توسط رله ها قابل ارائه هستند. از جمله مهترین قابلیت های رله هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل تجهیزات روشنایی
  • کنترل هوشمند لوازم برقی
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره برقی
  • کنترل هوشمند شیرهای اب و گاز
  • کنترل هوشمند درب پارکینگ و در ب ورودی
  • فراخوانی آسانسور هوشمند
  • سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند
  • و

با توجه به میزان جریان مورد نیاز برای کنترل هریک از وسایل و تعداد سرخط های مورد نیاز می توان تعداد کانال و جریان مورد نیاز رله ها را تعیین کرد.

نکات مهم در انتخاب رله هوشمند

رله های هوشمند جنبه های عملکردی و تکنولوژیکی متفاوتی دارند که انتخاب ما را تحت الشعاع قرار می دهد. عدم توجه به برخی نکات در هنگام خرید رله هوشمند می تواند تجربه ناخوشایندی را برای ما به همراه داشته باشد. از جمله مهترین نکاتی که هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع سیم کشی مورد نیاز

در صورتا استفاده از رله های هوشمند تابلویی، نحوه سیم کشی تغییر خواهد کرد. اما در صورتی که از رله های هوشمند توکار استفاده کنید نیازی به تغییر سیم کشی نخواهید داشت. چنانچه قصد خرید رله هوشمند برای ساختمان در حال استفاده دارید، انتخاب رله تابلویی دردسر تغییر سیم کشی را برای شما به همراه خواهد داشت.

جریان مورد نیاز مصرف کننده

میزان جریان دهی رله ها باید با جریان مورد نیاز مصرف کننده متناسب باشد. معمولا وسایل برقی در هنگام شروع به کار جریان بیشتری از مدار می کشند. این جریان را جریان راه اندازی یا Start Up می نامند. علاوه بر این جریان قابل تحمل اعلام شده برای رله ها، جریان نامی است. معمولا عملکرد تجهیزات در عمل کمی پایین تر از مقدار نامی آن هاست. هنگام خرید رله های هوشمند به این نکات توجه کنید.

ابعاد و فضای مورد نیاز برای نصب

آخرین نکته ای که در این مقاله به آن اشاره می کنم، فضای مورد نیاز برای نصب رله های هوشمند است. چنانچه قصد نصب رله های توکار را دارید، از هماهنگی رله با قوطی کلیدهای نصب شده در پروژه مطمئن شوید. برخی از قوطی کلیدهای قدیمی مقطع گرد دارند و نصب رله توکار در آن ها دشوار است.

در مورد رله های تابلویی نیز ابعاد مورد نیاز برای نصب رله اهمیت زیادی دارد. برخی از رله های هوشمند از منبع تغذیه خارجی استفاده می کنند. این موضوع فضای مورد نیاز برای نصب رله ها را افزایش می دهد. قبل از خرید تابلو برق از هماهنگی ابعاد تابلو با رله های مورد استفاده مطمئن شوید.

 

نکاتی برای انتخاب بهترین دزدگیر اماکن

۲۳ بازديد

نکاتی برای انتخاب بهترین دزدگیر اماکن

ایجاد سطح امنیت اماکن امریست بسیار مهم و حساس، که  توسط تجهیزات امنیتی صورت می گیرد ، یکی از مرسوم ترین تجهیزات امنیتی، دستگاه های دزدگیر می باشند . کمپانی ها و شرکت های بسیاری این دستگاه را تولید می کنند که از سطح کیفیت متفاوتی

برخوردار هستند، بنابراین تیم آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات

در این مقاله به نحوه ی انتخاب بـهترین دزدگیـر، متناسب با نیاز

های شما به بحث و بررسی می پردازد .

دزدگیر اماکن دستگاهی است که برای جلوگیری از سرقت استفاده می شود. دستگاه های دزدگیر بهترین گزینه برای تامین امنیت محل زندگی یا محل کار در مواقعی که حضور نداریم می باشد.

 

 معمولا دزدگیر ها خصوصیاتی را باید داشته باشند که مهم ترین آن خصوصیات در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت .

پارامتر های مهم در دزدگیرهای اماکن

? پایداری کارکرد و عدم خطا در کارکرد

مهم ترین گزینه در انتخاب نوع و برند سیستم دزدگیر، عدم وجود خطا و پایداری در کارکرد می باشد .

دستگاه های دزدگیری که دارای خطای اضافی یا به اصطلاح آژیر خطا می باشند قابل اطمینان نیستند و در موقع سرقت واقعی، به چشم چوپان دروغگو به آن ها نگاه می شود. این خصوصیت مهم ترین خصوصیت دزدگیر اماکن می باشد.

دستگاه دزدگیر اماکن حتی اگر از آپشن های بسیار کمی برخوردار باشد اما قابل اتکا و بدون آژیر خطا کار کند بسیار بهتر از دستگاهی می باشد که دارای آپشن های بسیار زیاد و دارای خطا است.

قابلیت زون بندی و منطقه بندی سنسور ها و چشمی دزدگیر از خصوصیات دیگر اماکن می باشد.

هر چه دستگاه ما در تفکیک منطقه ها برای نصب سنسور ها باز باشد در مواقع آلارم و با عیب یابی بسیار راحت تر می توان به منطقه به روز مشکل دسترسی پیدا  کرد .

 ? قابلیت زون بندی و یا منطقه بندی

 قابلیت زون بندی و منطقه بندی سنسور ها و چشمی های دزدگیر از دیگر خصوصیات دزدگیر اماکن می باشد.

هر چه دستگاه ما در تفکیک منطقه ها برای نصب سنسور ها باز باشد در مواقع آلارم و یا عیب یابی بسیار راحت تر می توان به منطقه بروز مشکل دسترسی پیدا  نمود.

 

قابلیت نصب سنسور های بی سیم

در مواقعی که به هر دلیلی قابلیت سیم کشی وجود ندارد و یا کارفرما درخواست نصب سیستم به صورت بی سیم را دارد نیاز پیدا می کنیم که سنسور هایی را به سیستم دزدگیر متصل کنیم که این سنسور ها بی سیم باشند . در این شرایط باید دستگاه دزدگیر اماکن قابلیت نصب سنسور های بی سیم را داشته باشد .

 

 

قابلیت کنترل از طریق موبایل

با توجه به همه گیر شدن استفاده از موبایل در جوامع بشری ، این قابلیت که دستگاهی را بتوان با موبایل کنترل کرد دور از ذهن به نظر نمی رسد، در حال حاضر دستگاه های دزدگیر اماکنی که تحت برند های معتبر ساخته می شوند همگی قابلیت نصب سیم کارت در تلفن کننده دزدگیر (تلفن کننده دزدگیر کلاسیک ) و هم چنین قابلیت کنترل از طریق نرم افزار موبایل را دارا می باشند .

ضد کپی بودن ریموت

با توجه به کاربرد دستگاه های دزدگیر برای تامین امنیت اماکن می توان گفت که اولین موردی که باید دارای امنیت بالا باشد خود دستگاه دزدگیر می باشد.

اخیرا ریموت های دستگاه های دزدگیر به راحتی حتی با دستگاه های غیر پیشرفته، قابل جعل و کپی می باشند ولی ریموت هایی که به صورت گیگا کد تعریف می شوند به هیچ وجه قابل کپی نیستند.

همیشه از دستگاه دزدگیری استفاده کنید که از ریموت های گیگا کد را پشتیبانی می کند.

قابلیت کنترل پیامکی یا کنترل از طریق خط تلفن

در دستگاه های دزدگیر روش های مختلف برای فعال و غیر فعال کردن سیستم دزدگیر وجود دارد این کار توسط ریموت کنترل (لوازم جانبی دزدگیر کلاسیک) ، کی پد و SMS و تماس تلفنی قابل انجام می باشد .

در مواقعی که ریموت گم می شود و یا شخص ثالثی نیاز به ورود به محل دارد ما می توانیم دستگاه دزدگیر را از طریق  SMS از راه دور فعال کنیم .

 

نتیجه گیری

 دزدگیر های اماکن یکی از تجهیزات امنیتی می باشند که می توانند تا حد زیادی امنیت محیط را برقرار کنند بخاطر داشته باشید که برای پیاده سازی کامل امنیت محیط دزدگیر به تنهایی کافی نمی باشد و میبایست در کنار دزدگیر سیستم دوربین مداربسته نیز راه اندازی شود.

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/33618/

http://www.actibusinessschool.co.za/activity/p/260734/

https://duoqueue.net/activity/p/225693/

https://www.tripadvisor.com/Profile/hiktejarath2022

 

سئو خود را به صورت smart انجام دهید

۲۹ بازديد

متاسفانه در سال های اخیر سئو سایت ها به خاطر برنامه ریزی غلط دچار مشکل شده است.اما با برنامه ریزی می شود آن رادرست کرد.شرکت های فوق ممکن است که کمی دچار افزایش رتبه شوند اما چون برنامه ریزی صحیح ندارند در نهایت به جایی ندارند.استراتژی بازاریابی آنلاین نادیده گرفته شده است وبه درستی از آن استفاده نمی شود.فرایند سئو کمی زمان بر است.البته اگر به درستی و با استراتژی درست انجام شود موردی ندارد. وبه دلیل زمان بر بودن  سئو خیلی از افراد کلا بیخیال این امر می شوند.بسیاری از کسب وکارها فکر میکنند که سئو یک راه حل سریع برای بهبود کسب وکارشان است اما این گونه نیست و آنها اشتباه می کنند.آنها سئو را یک راه کاربردی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود می دانند همچنین آنها فکر میکنند که  سئو یعنی انتخاب چندین کلمه ی کلیدی و همین . اما سئو یک پروسه ی دشوار و زمان بر استوذر سئو باید بر روند کار نظارت دائم داشتو انجام تنظیمات  مجدد در فرآیند ها نیز بسیار زمان بر است

سئو خود را به صورت smart انجام دهید

اگر شما قبلا صاحب کسب وکاری بوده اید باید این را بدانید که اسمارت  سئو سایت اصفهان به معنی اهداف مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی وواقعی است.شما هم می توانید از این روش تعیین اهداف برای سئو سایت خود استفاده کنید .به جای آنکه اهداف سئو را دوماه بعد انجام دهید.اگر هدف شما رتبه ی یک باشد نامید خواهید شد .زیرا پول وزمان خود را برای رسیدن به یک هدف غیر واقعی حدر می دهید.

کلمه ی s  به معنای اهداف مشخص:

نحوه نوشتن اهداف هوشمند

زمانی که اهداف مشخصی دارید که بر اساس واقعیت هستند، موفقیت آسان تر است.

 

منتشر شده در 26 اکتبر 2021 در

بهره وری

کت بوگارد

کت بوگارد

نویسنده مشارکت کننده

 

برای زندگی کاری مشترک شوید

داستان‌هایی درباره فناوری و تیم‌ها در صندوق ورودی خود دریافت کنید

 

اشتراک در

خلاصه 5-ثانیه

تیم ها اغلب به دلیل عدم توافق در مورد تعریف موفقیت، از رسیدن به اهداف خود کوتاهی می کنند.

اهداف SMART از مجموعه خاصی از معیارها استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که اهداف به وضوح تعریف شده و در یک بازه زمانی مشخص قابل دستیابی هستند.

کار کردن در هر مرحله از ایجاد یک هدف SMART می‌تواند مواردی را آشکار کند که اولویت‌ها و منابع با هم هماهنگ نیستند.

جین را ملاقات کنید او یک مدیر محصول در یک شرکت فناوری متوسط ??است - اجازه دهید آن را Techfirm، Inc بنامیم. جین وظیفه افزایش استفاده از برنامه تلفن همراه Techfirm را بر عهده داشته است.

 

او می داند که برای تحقق این امر به همه چیز نیاز دارد، اما یک مشکل وجود دارد. وقتی جین در گذشته اهدافی را برای تیم تعیین کرده است، آنها به سرعت از مسیر خود خارج می شوند. به نظر می رسید هیچ کس درک روشنی از اینکه موفقیت چگونه باید باشد را نداشت. پیشرفت به اندازه کافی نظارت نشده بود. و به ناچار، آن هدف مهم به پشت مشعل لغزید (قبل از خاموش کردن کامل اجاق گاز).

 

به همین دلیل، این بار، جین قصد دارد از اهداف SMART برای تنظیم یک برنامه عمل و ادامه مسیر استفاده کند.

 

5 نمودار که نشان می دهد چگونه تغییر زمینه باعث کاهش بهره وری شما می شود

مقاله مرتبط

5 نمودار که نشان می دهد چگونه تغییر زمینه باعث کاهش بهره وری شما می شود

توسط اشلی فاوس در بهره وری

اهداف SMART چیست؟

SMART در اهداف SMART مخفف عبارت Specific، Measurable، Achievable، Relevant و Time-Bound است.

 

تعریف این پارامترها به عنوان آنها به هدف شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که اهداف شما در یک بازه زمانی مشخص قابل دستیابی هستند. این رویکرد کلیات و حدس‌ها را حذف می‌کند، جدول زمانی مشخصی را تعیین می‌کند و ردیابی پیشرفت و شناسایی نقاط عطف از دست رفته را آسان‌تر می‌کند.

 

نمونه ای از بیانیه هدف SMART ممکن است به این صورت باشد: هدف ما [هدف قابل سنجش] بر اساس [زمان یا مهلت] است. [بازیکنان یا تیم های کلیدی] این هدف را با [چه مراحلی برای رسیدن به هدف بردارید] انجام خواهند داد. تحقق این هدف [نتیجه یا منفعت] خواهد داشت.

 

نحوه نوشتن اهداف هوشمند

 

فکر کردن در مورد این سؤالات کمک می کند تا به قلب هدف خود برسید. در اینجا مثالی از هدف خاصی که جین ممکن است به آن دست یابد آورده شده است:

 

خاص

با بهینه سازی لیست فروشگاه برنامه ما و ایجاد کمپین های رسانه اجتماعی هدفمند، تعداد کاربران ماهانه برنامه تلفن همراه Techfirm را افزایش دهید.

 

م: قابل اندازه گیری

خاص بودن یک شروع محکم است، اما تعیین کمیت اهداف شما (یعنی اطمینان از قابل اندازه‌گیری بودن آنها) پیگیری پیشرفت و دانستن اینکه چه زمانی به خط پایان رسیده‌اید را آسان‌تر می‌کند.

 

جین و تیم محصولش می‌خواهند تعداد کاربران اپلیکیشن موبایل خود را افزایش دهند – اما چقدر؟ اگر حتی یک ثبت نام جدید دریافت کنند، از نظر فنی رشد مثبتی است – پس آیا این بدان معناست که آنها تمام شده اند؟ همین امر در مورد استراتژی آنها نیز صدق می کند. آنها در چند پلتفرم تبلیغ خواهند کرد؟

 

برای تأثیرگذاری بیشتر این هدف SMART، جین باید معیارهای قابل اندازه گیری و ردیابی را در خود جای دهد.

 

قابل اندازه گیری

با بهینه سازی لیست فروشگاه برنامه ما و ایجاد کمپین های رسانه اجتماعی هدفمند برای چهار پلتفرم رسانه اجتماعی: فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین، تعداد کاربران ماهانه برنامه تلفن همراه Techfirm را 1000 نفر افزایش دهید.

 

ج: قابل دستیابی

این نقطه در روندی است که شما به خودتان یک بررسی واقعیت جدی می دهید. اهداف باید واقع بینانه باشند - نه پایه هایی که به ناچار از آنها پایین می آیید. از خود بپرسید: آیا هدف شما چیزی است که تیم شما می تواند به طور منطقی به آن دست پیدا کند؟

 

جین ممکن است به هدف خود نگاه کند و متوجه شود که با توجه به تیم کوچکش و حجم کاری سنگین آنها، ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای چهار پلتفرم اجتماعی ممکن است بیش از آن چیزی که آنها بتوانند جویدن کنند، گزنده باشد. او تصمیم می‌گیرد به سه شبکه اجتماعی که در آن‌ها به احتمال زیاد مشتریان جدیدی پیدا می‌کند، کاهش یابد.

 

قابل دستیابی

با بهینه‌سازی فهرست فروشگاه برنامه و ایجاد کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی هدفمند برای سه پلتفرم رسانه اجتماعی: فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام، تعداد کاربران ماهانه برنامه تلفن همراه Techfirm را ???? نفر افزایش دهید.

 

حفاظت از دستیابی به هدف زمانی که شما آن را تعیین می کنید بسیار آسان تر است. با این حال، همیشه اینطور نیست. هنگامی که اهداف از جای دیگری به دست می‌آیند، مطمئن شوید که محدودیت‌هایی را که ممکن است تحت آن کار می‌کنید، در میان بگذارید. حتی اگر نمی توانید هدف نهایی را تغییر دهید، حداقل می توانید موقعیت خود (و موانع احتمالی) را از قبل مشخص کنید.

اینجا جایی است که باید به تصویر بزرگ فکر کنید. چرا هدفی را که تعیین می کنید تعیین می کنید؟

محرک بزرگی برای وفاداری مشتریان است و افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌تواند به معنای چیزهای بزرگی برای اهداف درآمدی نهایی شرکت باشد. اکنون او در بیانیه خود تجدید نظر می کند تا آن زمینه را منعکس کند.

با بهینه‌سازی فهرست فروشگاه برنامه و ایجاد کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی هدفمند برای سه پلتفرم رسانه اجتماعی: فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام، تعداد کاربران ماهانه برنامه تلفن همراه Techfirm را به ???? نفر افزایش دهید. از آنجایی که کاربران تلفن همراه تمایل دارند مدت بیشتری از محصول ما استفاده کنند، افزایش استفاده از برنامه ما در نهایت باعث افزایش سودآوری می شود.

 

T: محدود به زمان

برای اندازه گیری صحیح موفقیت، شما و تیمتان باید در مورد زمان رسیدن به یک هدف در یک صفحه باشید. افق زمانی شما چیست؟ تیم چه زمانی شروع به ایجاد و اجرای وظایفی که شناسایی کرده اند می کند؟ کی تمام می شوند؟

 

اهداف SMART باید دارای پارامترهای مرتبط با زمان باشند، بنابراین همه می دانند که چگونه در یک بازه زمانی تعیین شده در مسیر خود باقی بمانند.

 

هنگامی که جین آن تاریخ ها را وارد می کند، هدف SMART او کامل می شود.

 

تعداد کاربران ماهانه برنامه تلفن همراه Techfirm را تا 1000 نفر در سه ماهه اول سال 2022 افزایش دهید. این کار با بهینه سازی لیست فروشگاه برنامه ما و ایجاد کمپین های رسانه های اجتماعی هدفمند، که در فوریه 2022 اجرا می شوند، در سه پلتفرم رسانه اجتماعی انجام می شود: فیس بوک. ، توییتر و اینستاگرام. از آنجایی که تلفن همراه نقطه اصلی تبدیل ما برای ثبت نام با مشتری پولی است، افزایش استفاده از برنامه ما در نهایت فروش را افزایش می دهد.دانستن نحوه تعیین اهداف با استفاده از چارچوب SMART می تواند به شما در تعیین و دستیابی به اهداف، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشد، کمک کند.

 

 

https://www.cplusplus.com/user/TahmiKain3/

https://devpost.com/tahmikain3

https://logopond.com/TahmiKain3/profile/533234/?filter=&page=

https://list.ly/tahmikain3/lists

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11141823

https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/1664955.page

https://independent.academia.edu/SkyBrady15

http://edu.fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:FelixbBin1

 

 

بازاریابی وابسته چیست؟

۲۴ بازديد

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت به ناشران شخص ثالث برای ایجاد ترافیک یا منتهی به محصولات و خدمات شرکت غرامت می دهد. ناشران شخص ثالث شرکت های وابسته هستند و حق کمیسیون آنها را تشویق می کند تا راه هایی برای تبلیغ شرکت بیابند.

 

 

اقلام کلیدی

بازاریابی وابسته یک طرح بازاریابی است که در آن یک شرکت به شرکای تجارتی که از تاکتیک های بازاریابی وابسته ایجاد شده است، جبران می کند.

بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل و کوکی ها، بازاریابی وابسته را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل کرده است.

شرکت ها معمولاً به ازای هر فروش و کمتر با کلیک یا نمایش به شرکت های وابسته پرداخت می کنند.

سه نوع اصلی از بازاریابی وابسته عبارتند از بازاریابی وابسته بدون پیوست، بازاریابی وابسته و بازاریابی وابسته.

درک بازاریابی وابسته

اینترنت برجستگی بازاریابی وابسته را افزایش داده است. آمازون (AMZN) با ایجاد یک برنامه بازاریابی وابسته، این عمل را رایج کرد که به موجب آن وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسان پیوندهایی به صفحه آمازون برای یک محصول بررسی شده یا مورد بحث قرار می‌دهند تا هنگام خرید، هزینه‌های تبلیغات را دریافت کنند. از این نظر، بازاریابی وابسته اساساً یک برنامه بازاریابی پرداخت به ازای عملکرد است که در آن عمل فروش در یک شبکه وسیع برون سپاری می شود.

 

 

بازاریابی وابسته قبل از اینترنت است، اما دنیای دیجیتال مارکتینگ، تجزیه و تحلیل و کوکی ها آن را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل کرد. شرکتی که یک برنامه بازاریابی وابسته را اجرا می‌کند می‌تواند لینک‌هایی را که سرنخ‌ها را به ارمغان می‌آورند ردیابی کند و از طریق تجزیه و تحلیل داخلی، ببیند چه تعداد به فروش تبدیل می‌شوند.

 

 

به گفته Business Insider، 15 درصد از درآمد تجارت الکترونیک را می توان به بازاریابی وابسته نسبت داد.

 

یک تاجر تجارت الکترونیک که می خواهد به پایگاه وسیع تری از کاربران اینترنت و خریداران دسترسی پیدا کند، ممکن است یک شرکت وابسته استخدام کند. یک شرکت وابسته می تواند مالک چندین وب سایت یا لیست های بازاریابی ایمیلی باشد. هر چه تعداد وب سایت ها یا لیست های ایمیل یک شرکت وابسته بیشتر باشد، شبکه آن گسترده تر می شود. سپس شرکت وابسته استخدام شده، محصولات ارائه شده در پلتفرم تجارت الکترونیک را به شبکه خود ارتباط داده و تبلیغ می کند. شرکت وابسته این کار را با اجرای تبلیغات بنری، تبلیغات متنی، یا پیوندها در وب سایت های خود یا ارسال ایمیل به مشتریان انجام می دهد. شرکت ها از تبلیغات در قالب مقالات، ویدئوها و تصاویر برای جلب توجه مخاطبان به خدمات یا محصول استفاده می کنند.

نمونه هایی از سایت های همکاری در فروش :

https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

https://www.pinterest.com/pin/1075164111013000468/
https://express.adobe.com/page/CgRm9TYbLcWr9/
https://sites.google.com/view/behtarinyab/home
https://onlineproofing.home.blog/2022/02/15/behtarinyab/
https://hyehewitt7.tumblr.com/
https://myspace.com/hyehewitt7
https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1493433093818294273
https://disqus.com/by/hyehewitt7/about/
https://www.goodreads.com/user/show/147751011-hye-hewitt
https://en.gravatar.com/hyehewitt7
https://www.ted.com/profiles/33408962/about

آیا عسل واقعا می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند؟

۲۳ بازديد

آیا عسل واقعا می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند؟

 

 

یک بررسی اخیر نشان داد که عسل می تواند نسبت به سایر اشکال مراقبت از سرماخوردگی «برتر» باشد، اما برخی از کارشناسان این تحقیقات را زیر سوال برده اند. بنابراین، آیا عسل واقعاً درمان طبیعی و سنتی است؟

عسل هزاران سال است که توسط انسان استفاده می شود. شرح کاربرد دارویی آن در قرآن و انجیل و همچنین در متون بقراط، پزشک یونانی که به ابداع سوگند بقراط اعتبار دارد و یکی از پدران طب اولیه به شمار می رود، یافت می شود.

 

یک نقاشی غار 8000 ساله که در سال 1924 در اسپانیا کشف شد، مردی را در حال جمع آوری عسل از کندوی زنبور عسل به تصویر می کشد.

 

اکنون مشخص شده است که عسل خواص ضد میکروبی ویژه دارد. مطالعات اثربخشی آن را در مبارزه با باکتری های سالمونلا و E. coli نشان داده است و عسل خالص طبیعی به دلیل خواص ضد التهابی آن برای درمان برخی زخم ها استفاده می شود.

 

آیا عسل می تواند سرماخوردگی را درمان کند؟

 

عسل یک درمان خانگی است که معمولاً برای مبتلایان به سرماخوردگی و آنفولانزا ارائه می‌شود، اما شواهد مؤثر بودن آن اخیراً به طور سیستماتیک مورد بررسی قرار گرفته است.

 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد دریافتند که عسل در تسکین علائم برای کسانی که سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی (URTI) دارند، برتر است. آنها 14 مطالعه مختلف را مورد بررسی قرار دادند که هر کدام عسل را با روش دیگری برای مراقبت از URTI ها، مانند داروهای سرکوب کننده سرفه، استروئیدها و آنتی بیوتیک ها مقایسه کردند.

 

 

دکتر جوزف لی، یکی از نویسندگان مطالعه جدید، می‌گوید: «مطمئناً مطالعات انجام‌شده بهترین آزمایش‌هایی نبودند که تاکنون انجام شده است. در نهایت به همین دلیل است که ما خواستار انجام مطالعات بیشتر شده ایم. در پزشکی بالینی، بر اساس آنچه در دسترس است، باید تصمیم بگیریم که اکنون چه کار کنیم.»

با این حال تجارب چند هزار ساله بشر در این سیاره کوچک نشان دهنده تاثیر باورنکردنی عسل طبیعی در حفظ سلامتی و تاثیر به سزای آن در درمان بیماری ها می باشد.

 

فواید عسل

 

عسل سرماخوردگی را درمان می کند و علائم سرماخوردگی معمولی را تسکین دهد. تحقیقات نشان داده است که عسل ممکن است برای تسکین سرفه استفاده شود. همچنین ممکن است یک تسکین دهنده بی نظیر نوشیدنی های گرم برای گلودرد باشد.

 

هنگام مطالعه بر روی کودکان مبتلا به علائم سرماخوردگی، محققان دریافتند که مصرف عسل در تسکین سرفه در کودکان به همان اندازه موثر است و در بین والدین آنها نسبت به داروهای ضد سرفه رتبه مطلوب تری داشت. با این حال، توجه داشته باشید که تحقیقات روی عسل برای سرفه اغلب تنها مدت زمان مطالعه داشتند. تجارب بسیار در ادوار مختلف نشان می دهد که درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو بسیار سودمند تر و سریع تر اتفاق می افتد. فقط کافی است که کمی حوصله کنید و پروسه یک هفته ای درمان سرماخوردگی با عسل و گیاهان دارویی را از فرد متخصص دریافت و اجرا کنید.

 

 

نوشیدن چای گیاهی گرم و آب با عسل مخلوط شده ممکن است گلودرد را تسکین دهد. علاوه بر نوشیدن مایعات زیاد (و پرهیز از الکل و کافئین)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نوشیدن نوشیدنی‌های گرم و استفاده از عسل را برای تسکین سرفه در بزرگسالان و کودکان بالای 2 سال پیشنهاد می‌کند.

 

در مقایسه با آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی عسل و گیاهان دارویی برای مواردی که بیماری حاد نیست، بهترین گزینه هستند.

در واقع، این یکی از بزرگترین دلایل  منع مصرف آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی مانند اسهال و استفراغ، بثورات و واکنش های آلرژیک داشته باشند. بدتر از آن، مقاومت ضد میکروبی ایجاد می کند که آینده پزشکی را تهدید می کند.

 

لی می‌گوید مصرف عسل، از سوی دیگر، مشخصات ایمنی خوبی دارد. اما عسل نیز یک محصول بسیار متغیر است. این می تواند شامل 200 ماده مختلف از جمله پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف باشد. با این حال، در درجه اول، عسل شکر و آب است.

 

در صورت سرماخوردگی باید عسل بخورم؟

 

به خوبی تشخیص داده شده است که شربت ها، از جمله عسل، اثر آرام بخش دارند: با تشکیل یک لایه خنک کننده در اطراف گلو، تحریک را از بین می برند. داروهای ضد سرفه بدون نسخه این را با شکر افزوده تقلید می‌کنند، طعم شیرینی که ترشح بزاق را تحریک می‌کند و ترشحات مخاطی را تسکین می‌دهد و راه هوایی را روان می‌کند.

 

پروفسور ران اکلس، که نزدیک به 30 سال مدیریت مرکز سرماخوردگی در دانشگاه کاردیف را بر عهده داشت، می‌گوید: «این شیرینی است که عامل رایج عسل، داروهای سرفه و قرص‌های گلودرد است. هر سه مورد به همان اندازه در درمان سرفه و گلودرد موثر خواهند بود، اما نه سایر علائم.

 

اکلس می‌گوید: «شایع‌ترین و آزاردهنده‌ترین علامت URTI در نوزادان تب است، جایی که عسل هیچ فایده‌ای ندارد، اما درمان‌های معمول - پاراستامول و ایبوپروفن - بسیار مؤثر هستند.» یکی دیگر از علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا احتقان است و عسل مانع انسداد بینی فرد نمی شود.

 

مجموعه سوغات نهاوند با داشتن محصولات ارگانیک و بکر در تمام روز های سال می تواند محصولات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

https://www.ulule.com/bobbymiller4/#/projects/followed

https://justpaste.it/8p5ub

https://ello.co/bobbymiller4

https://www.goodreads.com/user/show/148183694-bobby

https://www.yelp.ca/user_details?userid=qbl350bnNhJeTLHoZbGVVA

http://www.cplusplus.com/user/BobbyMiller4/

https://www.openstreetmap.org/user/BobbyMiller4

https://clyp.it/user/oltm4zyb

https://www.mapleprimes.com/users/BobbyMiller4

 

فایروال سوفوس، مجهز به هوش مصنوعی

۲۵ بازديد

فایروال سوفوس، مجهز به هوش مصنوعی

فایروال سوفوس XG ، ترکیبی قدرتمند و مبتکرانه از هوش مصنوعی و سندباکس است که توسط کارشناسان با تجربه شرکت Sophos طراحی و به مرحله اجرا درآمده و دائما در حال به‌روزرسانی و افزایش کیفیت خدمات است تا به عنوان یک محصول بی‌رقیب در سطح اول امنیت دنیا قرار گیرد. این محصول قادر به شناسایی و متوقف کردن انواع تهدیدات و بدافزارهای ناشناخته و هوشمند است و همچنین می‌تواند نظارت کاملی را بر روی تمامی ترافیک‌های مشکوک ورودی و خروجی داشته باشد.

Sophos فایروالی که همانند شما فکر می‌کند

شرکت Sophos روش جدیدی برای مدیریت رول‌های فایروال و پالیسی‌های امنیتی ارائه می‌کند. در این روش جدید و منحصر به فرد شما قادر خواهید بود تا کاربران، نرم افزارها و پالیسی‌های شبکه را به طور کامل در یک رول فایروال منعطف و مرکزی مدیریت کنید.

لایسنس اورجینال سوفوس

مدیریت از طریق Cloud

Sophos Central یک پلتفرم کامل مدیریت از طریق Cloud که به وسیله آن می‌توانید تمامی محصولات Sophos از جمله فایروال XG را مدیریت کنید. به وسیله این محصول تنظیمات روزانه، مانیتورینگ و مدیریت ایمنی شبکه بسیار آسان می‌گردد.

با استفاده از Sophos Central شما می‌توانید تمام راهکارهای امنیتی خرید فایروال سوفوس خود را در قالب یک کنسول مدیریت کنید. Intercept X و مابقی ابزارهای Sophos Suite به راحتی در دسترس شما هستند.

فایروال XG به صورت یک ماشین مجازی پیکربندی شده در Azure Marketplace موجود است و از قالب‌های Azure Resource Manager پشتیبانی می‌کند و باعث ساده‌سازی Custom Deployments می‌شود.

لایسنس سوفوس

فایروال XG بهترین تکنولوژی‌های امنیتی را با یک دیگر ادغام کرده و در قالب یک راهکار ارائه می‌کند، که این امر باعث می‌شود تا شما نیازی به نصب و ادغام این تکنولوژی‌ها با Azure را نداشته باشید.

فایروال   سوفوسXGs به طور کامل با Sophos Server Protection ادغام می‌گردد تا سیستم مانیتورینگ سلامت، شناسایی لحظه‌ای تهدیدات و پاسخ خودکار به رویدادها را در قالب یک کنسول ارائه دهد

. سوفوس، امنیت با بیشترین کارایی

محصولات سخت افزاری XG با قیمت‌هایی متفاوت، کارایی در سطح استانداردهای صنعتی ارائه می‌دهند.

نمایندگی سوفوس

 

طراحی شده برای بهترین عملکرد

تمام مدل‌ها دارای تکنولوژی multi-core اینتل، میزان RAM کافی و هارد دیسک‌های solid-state هستند.

 

توسعه‌پذیر براساس نیازهای شبکه شما

شرکت Sophos ماژول‌های ارتباطی زیادی شامل Wi-Fi، 3G/4G، DSL واتصالات مس یا فیبر را ارائه می‌دهد.

 

تجارت پایدار

محصولات Sophos باعث می‌شود که تجارت شما حتی لحظه‌ای از دسترس خارج نشود.

 

روش تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه ( کارتن 3 لایه )

۲۳ بازديد

روش تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه ( کارتن 3 لایه )

 

پس از قطع شدن درختان ، چوب ها با ماشین های مخصوص خرد می شوند و به ورقه های نازک چیپسی تبدیل می شوند. و سپس بسته به نوع مورد نیاز وارد چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت شیمیایی و یا چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت مکانیکی می شوند.

 

در روش شیمیایی ابتدا از یک محلول قلیایی برای هضم چوب استفاده می شود. سپس به آن محلول سدیم سولفات و یا سولفیت که البته سولفات رایج تر است را می افزایند که موجب حذف لیگنین می شود و به این ترتیب مقوای قهوه ای رنگی با کیفیت بالا تولید می شود که البته می توان طی مراحلی آن را سفید رنگ نیز کرد.

کارتن سازی در کرج

در روش مکانیکی ورقه ها را از یک رنده خاص برای حذف بافت مقاوم چوب از جمله لیگین استفاده می شود. به دلیل اینکه این روش بازدهی صد در صد ندارد، کاغذ تولیدی بی کیفیت است. اما چون هزینه کمی دارد به صورت گسترده ای استفاده می شود.

کارتن سازی آریا در کرج

 

تولید کننده انواع کارتن سه لایه، پنج لایه و دایکاتی همراه با دو رنگ چاپ

 

مشاهده نمونه‌های بیشتر در پیج اینستاگرام.

 

???????????

   https://instagram.com/khrtn.mhr

جاده قدیم کرج هشتگرد شهر گلسار خیابان صفا پلاک ??

 

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت

۲۶ بازديد

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت

معراج هم در دسته بهترین شرکت های هواپیمایی کشور قرار می گیرد. این شرکت هواپیمایی یکی از خوش قول ترین شرکت های هواپیمایی کشور است و این خوش قولی به دلیل تاخیر بسیار اندک پروازهای این ایرلاین است. علاوه بر این به دلیل فعالیت گسترده این ایرلاین در مقاصد مختلف داخلی و بین المللی و ناوگان نسبتا بزرگ این ایرلاین می توان معراج را یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور دانست.

eee_9ctk.jpg

علاوه بر این معراج در زمینه تعمیرات هواپیماها نیز دست قدرتمندی داشته و موفق به کسب گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی شده است. این گواهینامه برای اولین بار توسط معراج به دست آمد. خدمات غذایی و کترینگ قابل قبول این ایرلاین از دیگر مواردی است که باعث رضایت خاطر مسافران پروازهای این ایرلاین شده است.

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت به شماره ثبت 590168 با اخذ مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری یکی از شرکت مسافرتی خصوصی در تهران می باشد که با همکاری بسیار نزدیک با شرکت هواپیمایی معراج شروع به فعالیت کرده است .

فعالیت این شرکت در زمینه تنظیم برنامه های سفر ، اخذ ویزا ، فروش پروازهای داخلی وخارجی ، فعالیت در حوزه گردشگری ، مجری مستیقم تورهای داخلی و خارجی ، زمینی و هوایی و صدور بیمه نامه مسافرتی می باشد. این شرکت با داشتن اطلاعاتی کامل در زمینه تورهای مسافرتی و داشتن کارکنانی کارآزموده ، متعهد و با سابقه، سفری لذت بخش را برای مسافرین خود فراهم می سازد .

تلفن 02161954 – 09126458739

منبع : شهران گشت

بررسی نکات مهم در کاشت نهال و پرورش آن

۳۰ بازديد

اقدام و شروع هرکاری نیاز به دانش و تخصص لازم در آن زمینه را دارد، ما در این مطلب سعی کردیم بهترین و جامع ترین مطالب را در اختیار شما کاربران و کشاورزان گرامی قرار دهیم.

بررسی نکات مهم در کاشت نهال و پرورش آن

این که بخواهید یک نهال را با دست خود بکارید، می تواند یک کار جذاب باشد. البته کاشت نهال به خودی خود شرایط و مراحل خاصی دارد که باید آن ها را رعایت کنید. توجه به نکات مهم کاشت نهال نیز می تواند در نتیجه به دست آمده نقش مؤثری داشته باشد. پس اگر می خواهید کمی بیش تر درباره نکات کاشت انواع نهال بدانید، توصیه می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

در هنگام کاشت نهال باید چه نکاتی را ملاک قرار دهیم؟

کاشت نهال یک فرآیند به ظاهر آسان اما در عین حال مهم است. حتماً شما هم دوست دارید خود تان نهال مورد علاقه تان را بکارید. مخصوصاً بچه ها از این موضوع بسیار استقبال می کنند. البته باید در هنگام کاشت نهال به نکات خاصی نیز توجه داشته باشید تا نهال تان رشد خوبی داشته و به خوبی ثمر دهد.

 در این جا می خواهیم به چند نکته مهم در خصوص کاشت انواع نهال بپردازیم. این نکات می توانند شامل زمان مناسب کاشت، نکات مربوط به آماده سازی خاک، آماده سازی نهال، نکات مربوط به فرآیند کاشت نهال و نگهداری پس از کاشت بشوند. اگر این توصیه ها را جدی گرفته و به آن ها عمل کنید، حتماً نهال تان ثمر داده و به یک درخت شاداب و تنومند تبدیل خواهد شد.

زمان مناسب برای کاشت نهال

این که چه زمانی باید نهال تان را بکارید، بسیار مهم است. این نکته را در نظر داشته باشید که شما نمی توانید در هر زمانی اقدام به انجام این کار بکنید. بهترین زمان برای کاشت یک نهال تازه زمانی است که گیاه و نهال در حال رویش دوباره و جوانه زدن و یا به اصطلاح زمان بیدار شدن از خواب زمستانی است.

 پس با این اوصاف می توانیم بگوییم بهترین زمان کاشت نهال می تواند اواخر زمستان و اوایل فصل بهار باشد. البته برخی درختان نیز هستند که می توان کمی زودتر اقدام به کاشت آن ها کرد، ولی اکثر گیاهان در اواخر زمستان شروع به رویش مجدد می کنند و به ویژه اواسط اسفند ماه می تواند یک زمان بسیار خوب و ایده آل برای انجام این کار باشد.

آماده سازی خاک و گودال پیش از کاشت

پیش از کاشت انواع نهال ابتدا باید خاک زمین را به دقت بررسی کرده و سپس شروع به کاشت بکنید. خاک مناسب برای کاشت یک نهال باید کاملاً حاصلخیز، نرم و نفوذپذیر باشد. خاک باغچه می تواند یک گزینه بسیار خوب برای این کار باشد. اگر خاک مناسب نیست می توانید محل مورد نظر را تا عمق ? متر خاک برداری کرده و خاک مناسب را جای گذاری کنید.

استفاده از کود دامی یا کود های گیاهی و شاخ و برگ پوسیده درختان بسیار توصیه می شود. اما پس از آماده سازی خاک باید یک گودال به عمق ? برابر طول ریشه بکنید. البته اگر پیش از کاشت نهال گودال مورد نظر کمی مرطوب باشد بسیار خوب است. سعی کنید در محلی که نهال را می خواهید بکارید، گیاه دیگری وجود نداشته باشد و گودال تان ظرفیت قرارگیری ریشه نهال را داشته باشد.

آماده سازی نهال پیش از کاشت نهال

پس از حفر گودال و آماده سازی خاک نکات دیگری نیز هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید. شما پیش از کاشت نهال نباید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. ریشه ها معمولاً به نور حساس هستند. برای محافظت از ریشه ها می توانید آن ها را داخل یک پلاستیک سیاه قرار دهید.

اگر ریشه ها نامرتب و آسیب دیده هستند سعی کنید با قیچی مخصوص آن ها را هرس کنید. ریشه هایی که زخمی هستند و در خاک قرار می گیرند، مهم ترین دلیل ابتلا گیاه به بیماری های قارچی می باشند. علاوه بر این هرس ریشه های ضعیف و زخمی باعث رویش بهتر و رشد سریع تر ریشه می شوند و نقش تحریک کنندگی را برای ریشه ایفا می کنند.

اطلاعات جامع تر در وبسیات تخصصی نهالستان اکین نهال.

نحوه کاشت نهال

حال که تمام مراحل آماده سازی خاک و گیاه را انجام داده اید، وقت آن رسیده که اقدام به کاشت نهال تان بکنید. در هنگام کاشت نهال مواردی را نیز باید رعایت کنید تا نتیجه مطلوبی داشته باشید. در هنگام کاشت نهال توجه داشته باشید که ریشه ها در هم تنیده و شلوغ نباشند و سعی کنید خود تان ریشه ها را جدا کنید طوری که هر کدام فضای مناسبی برای رشد داشته باشند.

پس از این کار باید نهال را در خاک قرار دهید. اما توجه داشته باشید که محل پیوند گیاه باید کمی بالاتر از سطح خاک باشد. این فاصله چیزی در حدود ?? سانتی متر می باشد. اگر خاکی که در ته گودال می ریزید شبیه به یک هرم و کله قند باشد بسیار خوب است. این حالت می تواند به رشد ریشه ها شکل بدهد. از عمودی قرار گرفتن نهال در خاک نیز اطمینان حاصل کرده و سپس گودال را با خاک پر کنید.

نکات مهم نگهداری پس از کاشت

پس از کاشت نهال تان چند ضربه محکم به زمین بزنید تا خاک در محل سفت شود. پس از این کار آبیاری را شروع کنید و به نهال تان آب بدهید. این که چه میزان باید نهال را آبیاری کرد، بیش تر به نوع نهال بستگی دارد. اما به طور کلی همواره سعی کنید سطح خاک رطوبت کافی را داشته باشد و هر زمان که مشاهده کردید سطح خاک خشک شده است می توانید آن را آبیاری کنید.

 برای رشد بهتر گیاه می توانید از کود های گیاهی و یا حیوانی استفاده کنید. هم چنین سعی کنید فضایی را برای گیاه فراهم کنید که بتواند نور مناسبی را دریافت کند. پس از رشد بیش تر نهال می توانید آن را در موقعیت مناسب هرس کنید تا علاوه بر تضمین سلامتی گیاه، سرعت رشد آن را نیز افزایش دهید.