سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

باتري چگونه به استارت زدن ماشين كمك ميكند ؟

۴۸ بازديد

 

باتري چگونه به استارت زدن ماشين كمك ميكند ؟

 

فرآيند استارت زدن خودرو با باتري تليسان

الكتريسيته را به سيستم جرقه زني مي رساند هنگامي كه احتراق خودرو را روشن مي كنيد، چه با چرخاندن كليد يا فشار دادن يك دكمه، سيگنالي به باتري مي فرستيد و به آن مي گوييد كه واكنش شيميايي را كه ما در مورد آن صحبت كرديم آغاز كند تا به اندازه كافي توليد شود. جريان الكتريكي براي اينكه استارت موتور را روشن كند.

كارشناسان فني شركت تليسان اساساً، وظيفه باتري در اين بخش از فرآيند، تراوش كردن يك انفجار قوي و كوتاه قدرت است. سپس سيم پيچ ولتاژ بالايي را توليد مي كند كه براي به حركت درآوردن استارت، رسيدن به شمع ها از طريق توزيع كننده و احتراق سوخت در داخل محفظه هاي احتراق لازم است

9_ho0o.jpg

 

انواع مختلفي از سيستم هاي جرقه زني وجود دارد، اما اكثر وسايل نقليه جاده اي كه امروزه مي شناسيم، جرقه زني مكانيكي دارند كه از چندين بخش تشكيل شده است كه يك مدار را كامل مي كند. فرآيندهاي زيادي به صورت پشت سر هم و تا حدودي به طور همزمان كار مي كنند و خيلي سريع اتفاق مي افتد، اما با باتري شروع مي شود.

 همه ما به لطف يك باتري ساده كه به عنوان كاتاليزور براي يك سري فرآيندهاي جذاب و تبادل انرژي عمل مي كند، از راحتي و راحتي خودروهاي مدرن لذت مي بريم.

 

با آلترناتور برق الكترونيك كار مي كند

 ممكن است قبلاً آن سه عملكرد اول را مي‌دانستيد، اما آيا مي‌دانستيد كه باتري نيز با دينام كار مي‌كند تا فرآيندهاي الكترونيكي خودروي شما را تامين كند؟

 

درست است – دينام (كه وظيفه آن «تناوب» جريان و تبديل انرژي مكانيكي به انرژي الكتريكي است) مؤلفه‌اي است كه راديو، تهويه مطبوع، USB و دستگاه‌هاي متصل به كمك كمكي و چراغ‌ها را روشن نگه مي‌دارد. اما باتري بايد پشتيبان قابل اعتمادي را در صورت غرق شدن دينام ارائه دهد. هنگامي كه فرآيندهاي زيادي در حال تخليه دينام هستند، باتري جريان برق را با افزايش انرژي حفظ مي كند.

 

اساساً دينام يك ژنراتور است. باتري همان چيزي است كه انرژي اوليه را به استارت مي دهد تا موتور را به حركت درآورد. با اين حال، دينام همان چيزي است كه لوازم الكترونيكي را حفظ مي كند و باتري را شارژ مي كند. به همين دليل است كه باتري ماشين معمولاً در هنگام رانندگي از بين نمي رود زيرا به طور فعال توسط دينام شارژ مي شود. (اما اگر باتري شما تمام شده است، نگران كه درمانده نباشيد

 , هنگامي كه قصد خريد باتري ماشين را داريد و زمان كافي براي اين كار نداريد و يا در محلي هستيد كه امكان دسترسي به باطري سازي نداريد و تعميرگاه خودرو در نزديكي شما وجود ندارد ميتوانيد از خدمات امداد باتري تليسان كمك بگيرد تليسان اينجاست تا به شما كمك كند

 

 

خرابي هاي معمول پكيج ديواري

۳۹ بازديد

نكاتي كه در تعميرات پكيج حتما بايد بدانيد | اگر نمي‌خواهيد در تعميرات پكيج سرتان كلاه برود حتما اين مطلب را بخوانيد

 

 

 

امروزه دستگاه پكيج شوفاژ ديواري جزو لوازم خانگي اصلي مي‌باشد كه معمولا در آپارتمان هاي شهري جهت سيستم گرمايشي و همچنين تامين آبگرم مصرفي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

معمولا مصرف كنندگان پكيج هاي ديواري هر ساله مبالغ زيادي خرج تعميرات پكيج مي‌كنند كه با دانستن كمي اطلاعات در رابطه با نحوه عملكرد اين دستگاه بخش عمده اي از اين هزينه ها را مي‌توان صرفه جويي كرد.

 

در ادامه مطلب به معرفي انواع پكيج ديواري كه در كشور موجود مي باشد و همچنين خرابي هاي معمول اين دستگاه مي‌پردازيم و همچنين در انتها راهكارهايي جهت افزايش طول عمر اين دستگاه و پيشگيري از خرابي هاي مكرر پكيج ديواري خدمتتان ارائه ميدهيم كه مطمئنا در هيچ كجا پيدا نخواهيد كرد.

 

بررسي كيفيت انواع پكيج ديواري در ايران

 

در كشور ما اكثر توليد كنندگان دستگاه پكيج ديواري در واقع فقط به واردات و مونتاژ قطعات يدكي كه از خارج كشور مشغول هستند و فرق آنها فقط در كيفيت قطعات وارداتي مي‌باشد و معمولا سيستم و عملكرد مشابهي دارند.

البته لازم به ذكر است كه پكيج هاي ديواري نيز در دو نوع تك مبدل و دو مبدل توليد مي‌شوند كه براي آنهايي كه قصد خريد پكيج را دارند اين نكته را متذكر ميشوم كه به خاطر كمي ارزان‌تر خريدن اقدام به خريد پكيج تك مبدل نكنيد و با توجه به سختي ?ب كشور ما پكيج هاي تك مبدل عمر بسيار كمي را دارا مي‌باشند.

 

البته كيفيت ساخت و قطعات برخي از پكيج هاي ديواري توليد شده در كشور را مي‌توان تا حدودي در حد استاندارد هاي بين المللي دانست و در صورتي كه پول خوزي پرداخت كنيد و با تحقيق مطمئنا ميتونيد پكيج خوب و با كيفيتي نيز خريداري نماييد.

 

خرابي هاي معمول پكيج ديواري

 

يكي از دلايل اصلي خاموش شدن انواع پكيج ديواري را مي‌توان كم بودن فشار بار پكيج دانست، فشار بار انواع پكيج ديواري در حالت استاندارد بايد روي 1/5 بار باشد، اين فشار بار براي كاركرد قطعات پكيج امري حياتي مي‌باشد و در صورت كم شدن فشار بار و نزديك شدن به صفر معمولا براي جلوگيري از آسيب رسيدن به قطعات پكيج كه با شعله مستقيم در ارتباط هستند عملكرد پكيج به طور كامل متوقف مي‌شود و در اين حالت شما بايد اقدام به بالا بردن فشار بار پكيج به روش زير نماييد

 

 

تنظيم فشار بار پكيج ديواري

 

براي بالا بردن فشار بار پكيج ديواري قطعه اي به نام شير پركن در زير دستگاه پكيج شوفاژ ديواري تعبيه شده است كه بوسيله آن ميتوانيد فشار بار را بالا ببريد.

 

براي پيدا كردن شير پركن بايد خم شويد و زير پكيج را نگاه كنيد و شير پركن را كه داراي ولوم پلاستيكي به رنگ آبي و يا مشكي مي‌باشد را پيدا كنيد و براي تزريق آب به سيستم ولوم آن را در خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد و به محض رسيدن عقربه گيج فشار روي 1/5 بار آنرا دوباره ببنديد.

 

دليل روشن نشدن پكيج ديواري

 

اگر شما با اين مشكل مواجه شديد و پكيج ديواري روشن نمي‌شود بايد ملاحظه كنيد چه كد خطايي روي پكيج ظاهر مي شود، در دستگاه هاي پكيج ديواري براي عيب يابي مشكلات بوجود آمده ارور هايي روي نمايشگر ظاهر مي شود و يا برخي از چراغ ها چشمك مي‌زنند.

با دانستن كد خطاي پكيج ديواري خود نسبت به عيب يابي و رفع عيب بوجود آمده سريعا اقدام خواهيد كرد.

 

به عنوان مثال در پكيج ايران رادياتور مدل آنالوگ    ارور 40 60 80 ايران رادياتور به اين معنا مي‌باشد كه چراغ هاي 40 60 80 در حال چشمك زدن مي‌باشند.

 

خرابي و تعمير پمپ پكيج ديواري

 

يكي ديگر از خرابي هاي دستگاه پكيج ديواري كه به دليل كيفيت پايين قطعات مي‌باشد خرابي پمپ پكيج مي‌باشد، اكثر تعميركاران با برخورد به مشكل خرابي پمپ پكيج سريعا اقدام به تعويض آن مي‌كنند در صورتي كه شركت پكيجكار با هدف كم كردن هزينه هاي تعمير پكيج اقدام به تعمير پمپ پكيج مي‌نمايد.

پيشنهاد مي‌شود در صورت نياز به   تعميركار پمپ پكيج حتما با شركت پكيجكار تماس بگيريد و مشكل خود را مطرح كنيد. مطمئن باشيد تعمير پمپ بهترين كاري هست كه ميتونيد انجام بديد چون متاسفانه پمپ و روتور هاي نو كه در حال حاضر در بازار به فروش مي‌رسد علاوه بر اين كه از كيفيت پاييني برخوردار هستند هيچ ضمانتي هم ندارند و بيشتر از 5 ماه روي پكيج دوام نمي‌آورند.

اين در حالي است كه شركت پكيجكار روتور هاي تعمير شده را با ضمانت كتبي يكساله ارائه مي‌دهد و همچنين قيمت خيلي مناسب تري دارد

 

پيشگيري از خرابي هاي مكرر پكيج ديواري

 

جهت جلوگيري از خرابي هاي مكرر پكيج ديواري حتما بايد به چند نكته دقت كنيد :

 

استفاده از پكيج ديواري در دماي كمتر از 60 درجه

باز نكردن شير آبگرم در مواردي كه نياز خيلي كم از آب داريد

استفاده از فيلتر هاي پلي مگنت (پلي فسفات و مغناطيسي)

استفاده از صافي برگشت

شستشوي مدار رادياتور هاي شوفاژ و تزريق محلول ضد رسوب به سيستم رادياتورها

در صورت مشاهده كوچكترين نشتي در سيستم پكيج ديواري حتما نسبت به رفع عيب بوجود آمده سريع اقدام كنيد (چون هر قطره آبي كه از دستگاه خارج شود با يك قطره از آب جديد جايگزين مي‌شود و مشكل اينجاست كه اون آب رسوب جديد وارد سيستم مي‌كند و آبي كه ريخته است قبلا رسوب خود را آزاد كرده و به عبارتي آب خنثي مي‌باشد)

 

 

رنگ ترموود

۳۶ بازديد

رنگ ترموود يكي از رنگ‌هاي مصرفي در رنگ آميزي چوب‌هاي ترمو وود است. چوب‌ها انواع مختلف و متنوعي دارد كه انتخاب آن‌ها به مواد مختلفي چون موارد استفاده از چوب، سليقه، توان مالي و غيره بستگي دارد. چوب‌ها را بر اساس رنگ، نوع، جنس و … مي‌توان به دسته‌هاي مختلف تقسيم كرد. چوب‌ها از درخت‌هاي متعددي چون درخت افرا، درخت بلوط، درخت سرخدار، درخت كاج، درخت صنوبر و غيره توليد مي‌شوند. چوب ترموود يكي از چوب‌هاي بسيار محبوب و با كيفيت مي‌باشد كه سطح آن را با استفاده از رنگ مخصوص به نام رنگ ترموود بايد رنگ‌آميزي كرد. در اينجا قصد داريم به معرفي چوب ترمووود و رنگ ترموود بپردازيم و همچنين انواع آن و نحوه رنگ‌آميزي را بيان كنيم.

رنگ ترموود و انواع آن:

رنگ ترموود نوعي از رنگ‌هاي مصرفي جهت رنگ آميزي چوب هاي ترمو وود به حساب مي‌آيد كه مزيت‌ها و ويژگي‌هاي بسيار زيادي دارد. اين رنگ داراي ?? نوع طيف رنگي است. از مزيت‌هاي ديگر اين نوع رنگ مي‌توان به افزايش زيبايي و جذابيت ظاهري چوب‌هاي ترمو وود اشاره كرد.

رنگ ترموود از چوب‌ها در برابر عوامل محيطي، تغييرات آب و هوايي، اشعه‌اي مضر خورشيد مانند اشعه يو وي، موجودات موذي و غيره به خوبي مراقبت مي‌كند. رنگ ترموود انواع مختلف و متنوعي دارد كه تفاوت‌هايي با هم دارند. در واقع يكي از تفاوت‌هاي آن‌ها، طيف رنگي و تناژ آن مي‌باشد. از ديگر تفاوت آن‌ها مي‌توان به ساختار و يا فرمولاسيون آن‌ها اشاره كرد. اين رنگ در دو نوع تشكيل شده است كه يكي از آن ها رنگ هاي ترموود بر پايه روغن و ديگري رنگ هاي ترموود بر پايه آب خواهد بود.

رنگ آميزي ترموود

رنگ آميزي ترموود

رنگ ترموود پايه آب:

همان‌طور‌كه مشخص است ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ بر پايه و اساس آب بوده و هنگام استفاده به بافت چوب نفوذ مي‌كند. با آغشته كردن سطح چوب به اين نوع رنگ، رنگ مصرفي حدود دو الي سه ميلي متر به بافت چوب جذب مي‌شوند، در نتيجه هيچ گونه لايه‌اي روي سطح چوب ايجاد نخواهند كرد. از مزيت‌هاي اين نوع رنگ مي‌توان به عدم پوسته پوسته شدن رنگ بر اثر تابش نور خورشيد، برخورد آب با آن و غيره اشاره كرد. اين نوع رنگ را براي چوب‌هاي مي‌توان استفاده كرد كه قرار است در اجراي نماي داخلي و بيروني ساختمان، سازه‌هاي چوبي، اشيا دكوري و تزييني و … مورد استفاده قرار گيرند.

رنگ ترموود پايه روغن:

در ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ از روغن مخصوص چوب جهت رنگ آميزي چوب‌ها استفاده شده است. در فرمولاسيون آن‌ها اغلب از ماده رنگي استفاده نمي‌شود و به صورت بي‌رنگ مي‌باشند. عملكرد رنگ ترموود توليد شده بر اساس روغن به گونه‌اي است كه تنها باعث براق شدن و جلا دادن به چوب مي‌شود و جلوه‌اي زيبا به چوب مي‌دهد. طرح چوب ترمو وود مورد نظر را نمي‌پوشاند. اين نوع رنگ در برابر اشعه يو وي نور خورشيد و ساير خطرات محيطي از چوب محافظت مي‌كند.

نحوه رنگ آميزي ترموود:

رنگ آميزي چوب ترمو با استفاده از رنگ ترموود طي چهار مرحله انجام مي‌شود كه بعد از انجام هر مرحله بايد به چوب ها ?? ساعت فرصت داد، سپس براي انجام مرحله بعد اقدام كرد. اجراي رنگ ترموود شامل مراحل غوطه ور كردن، رنگ آميزي، اسپري كردن مي‌باشد.

رنگ ترمو وود

رنگ ترمو وود

مراحل رنگ آميزي چوب ترمووود:

  1. اولين مرحله در رنگ آميزي چوب هاي ترموود با استفاده از رنگ ترموود، غوطه‌ور كردن چوب در حوضچه مي‌باشد. در ابتدا بايد چوب‌ها را در حوضچه‌اي كه از BASE پر شده است را قرار داد و آن‌ها را به مايع BASE غوطه‌ور كرد. بعد از غوطه‌ور كردن چوب‌هاي مورد نظر اجازه دهيد تا چوب‌ها به مدت ?? ساعت به خوبي خشك شوند.
  2. در مرحله بعد بايد با استفاده از ماده رنگي مورد نظر و با توجه به طيف رنگي مشخص شده توسط مشتري براي رنگ كردن سطح چوب اقدام مي‌شود. براي انجام اين كار رنگ را آماده كرده و با استفاده قلمو آغشته به اين رنگ سطح چوب تحت تاثير قرار داده مي‌شود. بعد از اين كه به تمام قسمت‌هاي چوب يك دست رنگ خورده شد به آن ?? ساعت فرصت داده مي‌شود تا خشك شود.
  3. در مرحله بعد بايد مرحله دوم را مجدد تكرار كرد. توجه به اين نكته ضروي است كه رنگ اول كاملا خشك شده باشد و قسمت‌هايي از آن رنگ شره نكرده باشد. بعد از اجراي رنگ در مرحله سوم اجازه دهيد تا چوب خشك شود.
  4. حال نوبت به استفاده از ماده TOP COAT مي‌رسد. در اين مرحله بايد ماده TOP COAT را روي چوب اسپري كنيد. بعد از اسپري TOP COAT روي چوب اجازه دهيد چوب كاملا خشك شود و سپس آن را بسته بندي كرده و به بازار عرضه كرد.

 

داستان شروع برنامه نويسي PHP من

۴۶ بازديد

داستان شروع برنامه نويسي PHP من

 

اول پست بگم كه من اصلا اصلا قصد ندارم در اين پست وارد بحث هاي فني و تخصصي زيادي بشم . ميخام از تجربياتم از زبان برنامه نويسي پي اچ پي بگم .

از اون موقع ها كه يه خط كدنويسي پي اچ پي بلد نبودم و در حسرت آموزش پي اچ پي تا اون موقع كه سعي كردم يك سي ام اس كامل با پي اچ پي بنويسم ولي پروژم به جايي نرسيد

و در نهايت الان كه يه متخصص پي اچ پي هستم و حدود هفت هشت سالي ميشه كه بصورت كامل با PHP كار ميكنم .

مشكلات يادگيري پي اچ پي (‌PHP)

 

يكي از دلايل اصلي كه باعث ميشد من در ابتداي يادگيري زبان برنامه نويسي پي اچ پي مدت زمان خيلي زيادي را صرف يادگيري بخش هاي مختلف اين زبان بكنم اين بود كه معتقد بودم فقط و فقط بايد مستندات پي اچ پي را بخونم

در حاليكه اين اشتباه بود شايد از هركسي بپرسيد بهترين منبع آموزشي پي اچ پي يا زبان هاي برنامه نويسي ديگر چيه ؟‌ ميگن بريد مستندات اصلي سايتش را بخوانيد .

منم همينطوري مشورت گرفته بودم و همينطوري فكر ميكردم ولي مستندات اونم براي يه فردي كه زبانش انگليسي نيست و دست و پا شكسته انگليسي را بلده اصلا خوب نيست .

اين فقط براي پي اچ پي نيست من دست رو هر زبان برنامه نويسي كه گذاشتم و طبق مستنداتش جلو رفتم خيلي از وقتم هدر رفت و زمان زيادي براي يادگيري مفاهيم نوشته شده در مستندات آن طي كردم

تنها راه چاره براي مقابله با اين مشكل ، نخواندن و نديدن مستندات اصلي يك زبان برنامه نويسي مثل پي اچ پي هست ( در صورتي كه ناچار هستيد و هيچ منبع آموزشي ديگري نداريد حتما از مستندات اصلي استفاده كنيد بحث ما چيز ديگه اي هست )

مشكلات ديگه كه در يادگيري با پي اچ پي ممكنه بوجود بياد همون مشكلي است كه در يادگيري زبان هاي برنامه نويسي جديد ممكنه ديده باشيد

سينتكس و قواعد دستوري تك تك كلاس ها و ...

همه ي اينها را بايد ياد بگيريد ... اين بزرگترين چالش پيش روي شماست .

1_y721.jpg

 

دلايل موثر بر يادگيري پي اچ پي ( PHP )

اگه راز موفقيت من در زبان برنامه نويسي پي اچ پي را بپرسيد فقط و فقط تمرين زياد هست با تمرين زياد هر سري نكات آموزنده ي جديدي از زبان برنامه نويسي پي اچ پي ياد ميگيريد .

و دليل ديگري كه باعث شد پي اچ پي را خوب ياد بگيرم شركت در انجمن هاي برنامه نويسي مثل stackoverflow و ديدن و استفاده كردن كدهاي اماده ي PHP در گيتهاب بوده است .

و سومين دليل كه باعث شد پي اچ پي را خوب ياد بگيرم منابع آموزشي خوب فارسي بود . من يادم مياد قبلا حدود سال 1391 يك دي وي دي آموزش پي اچ پي از اينترنت سفارش دادم و بعد از مدت ها دستم رسيد

خلاصه اون دي وي دي خالي بود و عملا چيزي بهم نرسيد اين خودش يك ضربه ي بدي بود تا كلا از برنامه نويسي پي اچ پي زده بشم حداقل براي مدت كمي .

 

اون موقع ها يعني تقريبا اواخر دهه ي هشتادي شمسي و اوايل دهه ي نود شمسي آموزش خوب و با كيفيت فارسي براي برنامه نويسي PHP وجود نداشت .

بعد كم كم دوره هاي آموزشي مجازي و آنلاين و ... برگزار شد و همه جا پرشد از آموزش هاي برنامه نويسي پي اچ پي ....

البته يكي از دوره هاي آموزشي كه خيلي من رو كمك كرد دوره ي پي اچ پي استاد نيك زاد بود كه قبلا نميدونم دقيقا كدوم سايت بود ولي الان يك دوره جديد برگزار كردن ميتونيد تهيه كنيد شديدا پيشنهاد ميكنم استفاد كنيد ازش

دوره ي آموزش كامل پي اچ پي استاد نيك زاد

كاربرد هاي زبان برنامه نويسي پي اچ پي ( php )

 

شايد بعنوان شخصي كه برنامه نويسي پي اچ پي انجام ميدهيد يا فردي كه اصلا پي اچ پي بلد نيست و تازه ميخاد شروع بكنه ، سوال اصلي اين باشه كه اصلا كاربرد هاي زبان برنامه نويسي پي اچ پي چيه ؟

بعد از يادگيري قراره چيكار كنيم يا اصلا اين زبان برنامه نويسي به چه دردي ميخوره ؟‌

پي اچ پي يك زبان برنامه نويسي سمت سرور است كه با هدف طراحي و ساخت وب سايت هاي مختلف ايجاد شده است و در اين راه هم كاملا موفق عمل كرده است

هر چند ممكن است زبان برنامه نويسي پي اچ پي ،‌ بجز برنامه نويسي سمت سرور براي ساخت وب سايت ها ، كاربردهاي ديگري هم داشته باشد ولي اصولا براي انجام كارهاي غير از برنامه نويسي وب سمت سرور پيشنهاد نميشود .

پس پي اچ پي زبان برنامه نويسي سمت سرور براي ساخت و پياده سازي انواع پروژه هاست .

  • با پي اچ پي ميتوانيد انواع فروشگاه هاي اينترنتي را تاسيس كنيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد سيستم مديريت محتوا اينترنتي بنويسيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد انواع پورتال هاي انلاين را برنامه نويسي كنيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد انجمن هاي اينترنتي بنويسيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد سايت جامعه مجازي مثل اينستاگرام و فيسبوك و ... بسازيد
  • با پي اچ پي ميتونيد سايت خبري درست كنيد
  • تقريبا هر چي كه در بستر وب وجود داره با پي اچ پي قابل پياده سازي هست .

 

محبوبيت زبان برنامه نويسي پي اچ پي در جهان

شايد براتون جالب باشه كه بيش از 80? از سرويس هاي دنيا كه در بستر وب خدمات ارائه ميكنند با زبان برنامه نويسي پي اچ پي اجرا شده اند و اين نشان از محبوبيت عالي و فراوان اين زبان داره .

طبق تصويري كه در زير مشاهده ميكنيد و از سايت wappalyzer برداشته شده است 81 درصد از وب سايت هاي جهان با پي اچ پي ران ميشن

 

براي مشاهده ي اين آمار اينجا كليك كنيد .

 

سيستم هاي آماده كه با PHP نوشته شده اند

در ادامه سيستم هايي را معرفي ميكنم كه شايد شما روزانه از انها استفاده كرديد ولي هنوز نميدانيد كه هسته ي انها با پي اچ پي هست و اگر پي اچ پي نبود الان آن سيستم ها هم وجود نداشت كه بعنوان ابزاري استفاده كنيد .

 

پي اچ پي هزاران هزار سيستم آماده از پيش نوشته شده دارد كه با چند كليك نصب ميشود و قابل استفاده است در زير چند نمونه از انها را براي شما مثال ميزنم :‌

  1. فروشگاه ساز هاي آماده :‌ مجنتو ، اوپن كارت ،‌ پرستاشاپ ، توماتو كارت و ...
  2. سيستم هاي مديريت محتواي آماده :‌ جوملا ،‌ وردپرس ،‌ دروپال و ...
  3. فريمورك هاي برنامه نويسي :‌ كدايگنايتر ،‌ فريمورك اييي ،‌ لاراول ،‌كيك پي اچ پي و ...
  4. انجمن سازها مثل زنفور ،‌ ويبوليتين و ...

 

حقوق يك برنامه نويس پي اچ پي چقدر است ؟

 

حقيقتا براي اين سوال پاسخ درستي وجود نداره من خودم ديدم پي اچ پي كارهاي خيلي عالي با حقوق ماهانه كم راضي هستند و پي اچ پي كارهاي متوسطي ديدم كه با يه ايده ي ساده چند صد ميليون تومن درآوردن

و اين كلا بستگي داره به خلاقيت طرف پي اچ پي يك ابزاره ولي حقوق معمول يك پي اچ پي كار در ايران در سال 1398 حداقل 5 ميليون تومان در ماه بايد باشه وگرنه اصلا نميصرفه كسي بره كار كنه

 

كمي درباره ي شغل خودم و حقوق خودم

 

براي يك خانم در كشور ايران پيدا كردن شغل خودش عذاب آورده درسته كه در اكثر آگهي هاي استخدامي مينويسند ترجيحا خانم ولي حقيقتا وقتي سر حقوق و مزايا ميرسه خانم بدبخت به كمترين راضي ميشه چون ايراني يه فرهنگ بدي كه دارن اينه كه طرف هر چقدر ضعيف باشه بيشتر ظلم ميكنند .

منم از اين قاعده مستثني نبودم خب كلي ظلم شده و كلي جاها حق رو خوردن كارفرما ها به شيوه هاي مختلفي كار كشيدن ولي وقتي بحث پول وسط اومده جيم شدن

از اين داستانا زياد اتفاق ميوفته ولي الان هر چي هست خداروشكر زندگيم عاليه

بهترين كار رو دارم البته من ده بيست تا شركت عوض كردم تا حالا خخ با هر كدوم كار كردم به مشكلي خوردم ولي الان بيشتر كارم فريلنسري هست .

پروژه ها را شبانه انجام ميدم و تحويل ميدم كلي پول توشه راحت هستي و دستور هم از كسي نميگيري

 شايد بگيد پروژه از كجا ميگيري‌؟‌ اين ديگه بستگي داره به خودتون اين ديگه يه چيزي هست كه در وجود هر شخص در هر كسب و كار لازمه كه چطور بره دنبال پول !!

 

در نهايت پي اچ پي يك زبان قدرتمنده و بعضي ها شايعه درست كرده بودن پي اچ پي در حال مرگه ولي با انتشار نسخه هاي جديد و بروزرساني هاي جديد براي سيستم هاي پي اچ پي اين زبان هر روز رشد ميكنه و آينده داره


 

 

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

۴۰ بازديد

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

وقتي خانه‌تان را مي‌فروشيد، مسلم است كه پرتره‌هاي خانوادگي، تزئينات و اثاثيه را در كاميون متحرك قرار مي‌دهيد، اما در مورد وسايلتان چطور؟ آيا بايد يخچال و فر را با خود به خانه جديد ببريد؟ ماشين لباسشويي  كالا پايا و خشك كن چطور؟

https://kalapaya.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

از نظر فني، فروشندگان مي توانند با هر چيزي كه به طور دائم به ملك متصل نيست، از خانه خارج شوند. اما مراقب باشيد، حذف برخي از لوازم خانگي در فروش خانه مي‌تواند خريداران بالقوه را از كار بياندازد و در هنگام جابه‌جايي يك لايه دشواري اضافه كند.

 

هنگام بررسي اينكه آيا لوازم خود را برداريد يا بگذاريد، بايد در نظر بگيريد كه چه چيزي براي بازار شما "هنجار" در نظر گرفته مي شود و همچنين اينكه چگونه لوازم شما ممكن است بر بازارپذيري خانه شما تأثير بگذارد. براي كمك به شما در تصميم گيري، نقش لوازم خانگي در فروش خانه را بر اساس شرايط بازار، قيمت و وضعيت ملك بررسي مي كنيم. ما همچنين نحوه انتقال وسايل برقي خود را با خيال راحت به خانه بعدي خود پس از بسته شدن فروش پوشش خواهيم داد.

 منبع : فروشگاه كالا پايا    https://kalapaya.com/

 

آيا واقعا ماسكهاي فست قدرت بيشتري در برابر كرونا دارند؟

۴۷ بازديد

آيا واقعا ماسكهاي فست قدرت بيشتري در برابر كرونا دارند؟

 

اين روزها خيلي از فروشنده ها ممكن است با شعارهايي تبليغاتي بخواهند ماسكي را به شما بگويند. خيلي از فروشنده ها مي گويند كه ماسكي كه عرضه مي كنند فيلتراسيون خيلي خوبي دارد و مي تواند صد در صد جلوي كرونا را بگيرد. در نظر داشته باشيد كه براي خريد يك كالاي پزشكي حتما قبل از خريد تحقيق كنيد. همچنين باز هم در نظر داشته باشيد كه تنها راه انتقال كرونا از طريق دهان نيست و اين ويروس از طريق سطح و وسايل آلوده هم ممكن است خيلي ها را آلوده كند. اما خب به هر حال مهم ترين راه ابتلاي به كرونا همان راه تنفس است و ماسك زدن مهم ترين كاري است كه براي مهار كرونا بايد انجام داد.

 

چندي پيش ماسكي وارد بازار شد كه به دليل ظاهر متفاوتش براي خيلي ها جلب توجه كرد. ماسك سه بعدي محصولي است كه در مورد آن مي خواهيم صحبت كنيم. كالايي پزشكي كه پيش از اين تنها همين ماسكهاي ساده در بازار خريد و فروش مي شدند. اما پس از به ميدان آمدن آن خيلي ها استفاده از ماسكهاي ساده تر را رها كردند و به سراغ اين كالا آمدند. حال سوال اين است كه ايا اين ماسك ها واقعا قدرتي كه گفته مي شود را دارند و آيا مي توانند جلوي كروناي جهش يافته را بگيرند يا خير. براي اين كه پاسخ اين سوال برسيم بهتر است ابتدا ببينيم كه چه ساختار و لايه هايي در آن به كار رفته است.

 

نام علمي اين ماسكها فست است. اما به خاطر اين كه در روزهاي كرونايي معروف تر شدند و استفاده از آن ها عمومي تر و بيشتر شد خيلي ها نام هايي چون سه بعدي به آن دادند. دليلش هم قرار گيري اين ماسكها به صورت برجسته بر روي صورت بوده است. در حالت بسته اين ماسكها شبيه به ماهي هستند. اما وقتي باز مي شوند كاملا حالتي برجسته دارند و خيلي محكم و با ظاهري برجسته روي صورت قرار مي گيرند.

 

نوع اتصال اين ماسكها مي تواند هم به صورت برند و هم به صورت كش باشد. اما اتصال آن ها بيشتر به كمك كش است و با قرار دادن كش ها بر پشت گوش ها روي صورت قرار مي گيرند. همچنين مثل ساير ماسك ها در آن ها از فيكسر بيني استفاده شده است. فيكسر بيني اين ماسكها در بالا و وسط قرار گرفته است و به كمك دست راحت حالت مي گيرد و با فرم بيني حالت آن عوض مي شود. يعني هر كسي و با هر اندازه صورت و چهره مي تواند از آنها استفاده كند.

 

حال به اصلي ترين قسمت ماسك كه بدنه آن است مي رسيم. بدنه ماسك كه همان قسمت اصلي اين كالاست بايد چيز متفاوتي داشته باشد تا بتواند فيلتراسيون بيشتري را ايجاد كند. فيلتراسيون را در ماسك به كمك لايه اي به نام ملت بلون ايجاد مي كنند. اين لايه كه بدون بافت است مي تواند از رد شدن ميكروارگانيسم ها كه كرونا هم يكي از آن هاست از هر طرف ماسك يعني هم از بيرون و هم از داخل جلوگيري كند.

 

در ماسكهاي فست نسبت به ماسكهاي سه لايه اي پزشكي كه پيش تر هم ديده بوديم از تعداد بيشتري از لايه هاي ملت بلوني استفاده مي شود. پس اين ماسك ها مي توانند واقعا فيلتراسيون خيلي خوبي داشته باشند. اين ماسكها را در تعداد لايه هاي مختلف و متعدد مي سازند. سه لايه اي، چهار لايه اي، پنج و شش لايه اي در مورد اين ماسكها وجود دارد. نوع پنج لايه اي كه متداول ترين نوع از اين ماسكها مي باشد شامل سه لايه ملت بلون و دو لايه اسپان باند است. ملت بلون ها روي هم هستند و اين سه لايه در وسط ماسك قرار گرفته است. يك لايه اسپان باند رو و يك لايه ديگر در زير اين سه لايه ملت بلوني قرار مي گيرند. به اين ترتيب بدنه يا قسمت اصلي ماسك تكميل مي شود.

 

لايه ها برش هايي داده مي شوند تا پس از باز شدن به صورت برجسته روي صورت قرار بگيرند. اين لايه ها به كمك دستگاه هاي صنعتي كه لايه ها را به يكديگر و به كمك حرارت بالا پرس مي كنند به هم مي چسبند. كش و فيكسر بيني نيز در اين ماسكها به كمك همين دستگاه وصل مي شود. اين ماسكها بدون دخالت دست و كاملا بهداشتي ساخته مي شوند.

 

حال باز هم اين سوال را مطرح مي كنيم كه آيا هر ماسكي كه به اين شكل بود مي تواند براي كرونا استفاده شود؟ پاسخ اين است كه اگر اين ماسك با هر برندي بود اما لايه هاي آن به شكلي كه توضيح داديم بود مي تواند محصولي با همين كيفيت داشته باشد. چنين ماسكي مي تواند در مقابل ويروس ها و باكتري هاي مثبت گرم مثبت و منفي فيلترينگ داشته باشد. كرونا هم نمي تواند به شما سرايت كند اگر اين ماسكها را داشته باشيد. اما دقت كنيد كه اين روزها ماسكهاي از نوع سه بعدي بسيار در بازار زياد شده اند و در بين آن ها ماسكهاي غير استاندارد و بي كيفيت هم زياد شده است.

 

براي اين كه بتوانيد اين ماسكها را با اطمينان كامل خريد كنيد بهتر است بر روي جعبه آنها به دنبال نشان هاي استاندارد بگرديد. نشان استاندارد و علامت هايي مثل سيب سلامت نشان مي دهد كه كالا از نظر بهداشتي مورد تاييد مي باشد و مي شود به آن اطمينان بيشتري كرد. ضخامت لايه هاي ملت بلون نيز مي تواند به شما بگويد كه ماسك تا چه اندازه كارايي دارد.

 

در آخر دقت كنيد كه با وجود اين ماسكها هم بايد مراقب باشيد و پروتكل هاي بهداشتي گفته شده با همان دقت بايد اجرا شوند. ميهماني ها و تجمع ها بايد كنار گذاشته شود. همچنان بايد دستان خود را ضدعفوني كنيد و پس از اين كه دستانتان با سطوح مشكوك برخورد كرد آن ها را با دقت بشوييد. درست است كه ماسك مهم ترين راه پيش گيري از كويد نوزده است و ماسكهاي فست هم از بهترين ها هستند اما باز هم اين ويروس در كمين است و بايد مانند گذشته رعايت كرد. فاصله اجتماعي همچنان بايد برقرار باشد. تمامي پروتكل ها بايد همچنان انجام شوند.

 

 

 

فروش اقساطي خودرو

۴۵ بازديد

به گزارش خبرگزاري موج، براي داشتن يك زندگي مرفه و پر آسايش، مؤلفه‌هاي بسياري اثرگذار هستند كه يكي از آنها، داشتن يك خودرو شخصي است. داشتن خودرو شخصي يكي از مواردي است كه مي‌تواند كيفيت و رفاه زندگي اشخاص را افزايش دهد. افراد براي رفت و آمد سريع‌تر درون شهري و برون شهري، به يك خودرو نياز دارند. وضعيت اقتصادي، تورم و گراني شديد باعث شده است برخي از مردم توانايي خريد يكباره خودرو را از دست بدهند. اين واقعيت جامعه است كه بسياري از افراد نمي‌توانند مبلغ مورد نياز براي خريد يك خودرو را به يك باره پرداخت كنند. در چنين شرايطي، مراجعه به مراكزي كه به امر فروش اقساطي خودرو مي‌پردازند مي‌تواند انتخاب بسيار خوب و كمك كننده‌اي باشد. اما بابد دانست كه در هر امري، پيدا كردن بهترين شرايط و بهترين مركز پيش از مراجعه بسيار اهميت دارد، اقدامي كه مي‌تواند سبب مزاياي مادي نيز شود. به همين جهت، امروز قرار است به شما يك مركز فروش اقساطي خودرو معرفي كنيم، مركز فروشي كه به داشتن بهترين شرايط در اين زمينه معروف است. در ادامه با شرايط و ويژگي‌هاي شركت فعال و موفق سايا خودرو در امر فروش اقساطي خودرو آشنا خواهيد شد.

f1_ygns.jpg

اقساط كم با هزينه مناسب

اگر سري به شركت‌هاي فعال در زمينه فروش اقساطي خودرو بزنيد متوجه خواهيد شد كه حداقل مبلغي كه براي پرداخت قسط در نظر مي‌گيرند نيز باز مبلغ قابل توجهي است كه بسياري از افراد توانايي پرداخت آن را ندارند. بسياري به دليل بالا بودن قيمت قسط‌ها نيز قيد خريد اقساطي خودرو را نيز به كل مي‌زنند و مجبور مي‌شوند براي هميشه بي وسيله باقي بمانند. در ميان بازار چنين شركت‌هايي، شركت‌هايي نظير سايا خودرو نيز وجود دارند كه حداقل‌هايي نزديك‌تر به حداكثرهاي جامعه را در نظر مي‌گيرند تا افراد با بودجه كم نيز بتوانند به خودرو مورد علاقه‌شان برسند. مراعات جيب مشتريان را كردن، از ويژگي‌هاي جالب توجه سايا خودرو است كه در مورد همه محصولات اين شركت صدق مي‌كند و فروش اقساطي پژو پارس دوگانه و ساير محصولات اين شركت تحت آن، باعث شده است بسياري به آرزوي خود در مورد خريد خودرو شخصي برسند.

انعطاف‌پذيري در امر پرداخت

همان طور كه گفته شد در سايا خودرو اقساط مناسبي را براي خودروها در نظر مي‌گيرد اما از آن بهتر اين است كه، همين اقساط كم مقدار نيز مي‌توانند با توجه به بودجه و شرايط مشتريان تنظيم شوند در حالي كه در ساير مراكز فروش اقساطي خودرو چنين چيزي ممكن نيست. معمولاً در آنجا شما با اقساط از پيش تعيين شده‌اي رو به رو خواهيد شد كه غالباً امكان تغيير را هم ندارند و در صورت عدم توانايي پرداخت آنها، بايد قيد خريد خودرو را بزنيد و هيچ ملاحظه‌اي در مورد بودجه و شرايط شما در نظر گرفته نخواهد شد اما در سايا خودرو مي‌توانيد با شرح شرايط و توان پرداختتان، اقساطي مناسب‌تر نظيم كنيد تا در پرداخت دقيق و به موقع آنها به هيچ مشكلي برنخوريد و از اين جهت در آسايش و راحتي باشيد.

دارا بودن مجوزهاي لازم

اين كه افرادي به نام كلاهبردار در هر جامعه‌اي وجود دارند مسئله‌اي غيرقابل انكار است. دادگاه‌ها امروزه پر هستند از افرادي كه اصطلاحاً مال باخته ناميده مي‌شوند اما برخي از آنها حاصل تلاش و كار كردن در كل مدت زمان زندگي‌شان را به غفلت و سرسري گذشتن از مسائل مهمي نظير محتاط عمل كردن باخته‌اند. يكي از موارد شايع كلاهبرداري، همين مسئله فروش اقساطي خودرو است. افرادي با دست و پا كردن يك شركت ظاهري، شروع به فروش اقساطي و حتي نقدي خودروهايي مي‌كنند كه وجود خارجي ندارند. افراد بسياري با فريب خردن از ظاهر شركت و فروشندگان به ظاهر مشتري پسند، مبلغ هنگفتي را به عنوان پيش پرداخت به آنها تقديم مي‌كنند و به انتظار خودرويي مي‌نشينند كه هيچوقت وجود نداشته است. از انجام چنين اتفاقي مي‌توان از طريق چك كردن مجوزهاي شركت‌ها جلوگيري كرد. اما بدانيد كه شركت سايا خودرو، يكي از بهترين‌ها در زمينه فروش اقساطي انواع خودرو نظير فروش اقساطي ساينا، داراي تمامي مجوزهاي لازم است تا خيال مشتريان عزيز را از همه جهت راحت كند تا بتوانند بدون نگراني جهت خريد خودرو به آن مراجعه كنند و خودرو مورد نظرشان را ابتدا دريافت كرده و سپس پيش پرداخت لازم را پرداخت نمايند.

تحويل فوري

يكي از نگراني‌هاي شايع در افرادي كه قصد مراجعه به مراكز فروش اقساطي خودرو را دارند؛ اين است كه از ديگران شنيده‌اند تحويل خودرو اقساطي مدت زمان زيادي طول مي‌كشد كه در مواردي درست است. تحويل بلند مدت برخي از مراكز سبب به وجود آمدن اين تفكر شده است و سبب عدم تمايل بسياري نسبت به خريد اقساطي شده است چرا كه پرداختن قسط‌هاي چيزي كه عملاً آن را نداريد و مدام بايد در انتظار آن باشيد براي همه مسئله‌اي به شدت ناخوشايند است. اما جالب است بدانيد در مراكزي نظير سايا خودرو چنين نيست. تحويل فوري و بدون معطلي، حتي تحويل

 

يك ساعته نيز در اين مركز فروش خودرو اقساطي ممكن است و مشتريان مي‌توانند با سرعت هر چه تمام‌تر، خودروشان را تحويل گرفته و در حيني كه از آن بيشترين استفاده و لذت مي‌برند اقساط آن را پرداخت كنند.

تنوع بالا

بسياري تصور مي‌كنند امكان خريد اقساطي تنها مختص خودروهاي داخلي و ساده اي است كه در خيابان روزانه تعداد بالايي را از آنها مي‌بينيم و تنها مي‌توانند با پرداخت نقدي و يك باره صاحب خودروهاي مدل بالا و خارجي شوند. خبر خوش براي سخت پسنداني كه مدل‌هاي بالاتري را براي خريد مد نظر دارند اين است كه سايا خودرو امكان خريد اقساطي را براي انواع خودروهاي داخلي و خارجي فراهم كرده است. به عنوان مثال فروش اقساطي چانگان CS35 يكي از شيك‌ترين و پرطرفدارترين خودروهاي چيني موجود در بازار ايران در سايا خودرو صورت مي‌پذيرد. خودرويي كه كيفيت بالا و ظاهر جذاب آن بسياري از مشتريان را به سمت خود جذب مي‌كند را مي‌توان از سايا خودرو براي همه مزيت‌هاي آن به راحتي خريد.

سايا خودرو

در مطلبي كه خوانديد؛ با مزاياي سايا خودرو به عنوان يكي از بهترين مراكز موجود در حوزه فروش اقساطي خودرو آشنا شديد و احتمالاً مي‌خواهيد بدانيد چگونه مي‌توان به سايا خودرو مراجعه كرد. براي مشاهده خودروها و خريد اقساطي از سايا خودرو مي‌توانيد به سايت آن به نشاني اينترنتي http://www.sayakhodro.com  مراجعه كنيد و خودرو مورد علاقه‌تان را با ويژگي‌هاي شگفت انگيزي نظير امكان پرداخت وجه پس از تحويل، پرداخت حداقلِ پيش پرداخت، تنظيم اقساط ? تا ?? ماهه بنا به شرايط و توانايي پرداخت و همچنين بدون نياز به ضامن، به راحتي بخريد.