دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آيا عسل واقعا مي تواند به درمان سرماخوردگي کمک کند؟

۲۴ بازديد

آیا عسل واقعا می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند؟

 

 

یک بررسی اخیر نشان داد که عسل می تواند نسبت به سایر اشکال مراقبت از سرماخوردگی «برتر» باشد، اما برخی از کارشناسان این تحقیقات را زیر سوال برده اند. بنابراین، آیا عسل واقعاً درمان طبیعی و سنتی است؟

عسل هزاران سال است که توسط انسان استفاده می شود. شرح کاربرد دارویی آن در قرآن و انجیل و همچنین در متون بقراط، پزشک یونانی که به ابداع سوگند بقراط اعتبار دارد و یکی از پدران طب اولیه به شمار می رود، یافت می شود.

 

یک نقاشی غار 8000 ساله که در سال 1924 در اسپانیا کشف شد، مردی را در حال جمع آوری عسل از کندوی زنبور عسل به تصویر می کشد.

 

اکنون مشخص شده است که عسل خواص ضد میکروبی ویژه دارد. مطالعات اثربخشی آن را در مبارزه با باکتری های سالمونلا و E. coli نشان داده است و عسل خالص طبیعی به دلیل خواص ضد التهابی آن برای درمان برخی زخم ها استفاده می شود.

 

آیا عسل می تواند سرماخوردگی را درمان کند؟

 

عسل یک درمان خانگی است که معمولاً برای مبتلایان به سرماخوردگی و آنفولانزا ارائه می‌شود، اما شواهد مؤثر بودن آن اخیراً به طور سیستماتیک مورد بررسی قرار گرفته است.

 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد دریافتند که عسل در تسکین علائم برای کسانی که سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی (URTI) دارند، برتر است. آنها 14 مطالعه مختلف را مورد بررسی قرار دادند که هر کدام عسل را با روش دیگری برای مراقبت از URTI ها، مانند داروهای سرکوب کننده سرفه، استروئیدها و آنتی بیوتیک ها مقایسه کردند.

 

 

دکتر جوزف لی، یکی از نویسندگان مطالعه جدید، می‌گوید: «مطمئناً مطالعات انجام‌شده بهترین آزمایش‌هایی نبودند که تاکنون انجام شده است. در نهایت به همین دلیل است که ما خواستار انجام مطالعات بیشتر شده ایم. در پزشکی بالینی، بر اساس آنچه در دسترس است، باید تصمیم بگیریم که اکنون چه کار کنیم.»

با این حال تجارب چند هزار ساله بشر در این سیاره کوچک نشان دهنده تاثیر باورنکردنی عسل طبیعی در حفظ سلامتی و تاثیر به سزای آن در درمان بیماری ها می باشد.

 

فواید عسل

 

عسل سرماخوردگی را درمان می کند و علائم سرماخوردگی معمولی را تسکین دهد. تحقیقات نشان داده است که عسل ممکن است برای تسکین سرفه استفاده شود. همچنین ممکن است یک تسکین دهنده بی نظیر نوشیدنی های گرم برای گلودرد باشد.

 

هنگام مطالعه بر روی کودکان مبتلا به علائم سرماخوردگی، محققان دریافتند که مصرف عسل در تسکین سرفه در کودکان به همان اندازه موثر است و در بین والدین آنها نسبت به داروهای ضد سرفه رتبه مطلوب تری داشت. با این حال، توجه داشته باشید که تحقیقات روی عسل برای سرفه اغلب تنها مدت زمان مطالعه داشتند. تجارب بسیار در ادوار مختلف نشان می دهد که درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو بسیار سودمند تر و سریع تر اتفاق می افتد. فقط کافی است که کمی حوصله کنید و پروسه یک هفته ای درمان سرماخوردگی با عسل و گیاهان دارویی را از فرد متخصص دریافت و اجرا کنید.

 

 

نوشیدن چای گیاهی گرم و آب با عسل مخلوط شده ممکن است گلودرد را تسکین دهد. علاوه بر نوشیدن مایعات زیاد (و پرهیز از الکل و کافئین)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نوشیدن نوشیدنی‌های گرم و استفاده از عسل را برای تسکین سرفه در بزرگسالان و کودکان بالای 2 سال پیشنهاد می‌کند.

 

در مقایسه با آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی عسل و گیاهان دارویی برای مواردی که بیماری حاد نیست، بهترین گزینه هستند.

در واقع، این یکی از بزرگترین دلایل  منع مصرف آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی مانند اسهال و استفراغ، بثورات و واکنش های آلرژیک داشته باشند. بدتر از آن، مقاومت ضد میکروبی ایجاد می کند که آینده پزشکی را تهدید می کند.

 

لی می‌گوید مصرف عسل، از سوی دیگر، مشخصات ایمنی خوبی دارد. اما عسل نیز یک محصول بسیار متغیر است. این می تواند شامل 200 ماده مختلف از جمله پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف باشد. با این حال، در درجه اول، عسل شکر و آب است.

 

در صورت سرماخوردگی باید عسل بخورم؟

 

به خوبی تشخیص داده شده است که شربت ها، از جمله عسل، اثر آرام بخش دارند: با تشکیل یک لایه خنک کننده در اطراف گلو، تحریک را از بین می برند. داروهای ضد سرفه بدون نسخه این را با شکر افزوده تقلید می‌کنند، طعم شیرینی که ترشح بزاق را تحریک می‌کند و ترشحات مخاطی را تسکین می‌دهد و راه هوایی را روان می‌کند.

 

پروفسور ران اکلس، که نزدیک به 30 سال مدیریت مرکز سرماخوردگی در دانشگاه کاردیف را بر عهده داشت، می‌گوید: «این شیرینی است که عامل رایج عسل، داروهای سرفه و قرص‌های گلودرد است. هر سه مورد به همان اندازه در درمان سرفه و گلودرد موثر خواهند بود، اما نه سایر علائم.

 

اکلس می‌گوید: «شایع‌ترین و آزاردهنده‌ترین علامت URTI در نوزادان تب است، جایی که عسل هیچ فایده‌ای ندارد، اما درمان‌های معمول - پاراستامول و ایبوپروفن - بسیار مؤثر هستند.» یکی دیگر از علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا احتقان است و عسل مانع انسداد بینی فرد نمی شود.

 

مجموعه سوغات نهاوند با داشتن محصولات ارگانیک و بکر در تمام روز های سال می تواند محصولات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

https://www.ulule.com/bobbymiller4/#/projects/followed

https://justpaste.it/8p5ub

https://ello.co/bobbymiller4

https://www.goodreads.com/user/show/148183694-bobby

https://www.yelp.ca/user_details?userid=qbl350bnNhJeTLHoZbGVVA

http://www.cplusplus.com/user/BobbyMiller4/

https://www.openstreetmap.org/user/BobbyMiller4

https://clyp.it/user/oltm4zyb

https://www.mapleprimes.com/users/BobbyMiller4

 

درمان انگل با کمک دارو

داروهای ضد مالاریا: این گروه از داروها عمدتا برای درمان و پیشگیری از مالاریا هستند. کسانی که به زیستگاه این موجودات سفر می‌کنند، حتما باید از این داروها مصرف کنند. همچنین این افراد می‌توانند با پوشیدن لباس‌های آستین بلند و پوشیده، مانع از نیش زدن این حشرات شوند. داروهایی مثل کلروکین و آمودیاکین ضد مالاریا هستند.قرص درمان انگل

مترونیدازول و تینیدازول: این داروها بهترین گزینه‌های درمانی آمبیبیا، گریدها و تریکومونیا هستند. دوز توصیه شده مترونیدازول 750 میلی‌گرم سه بار در روز یا 500 میلی‌گرم هر 6 ساعت یک بار به مدت 10 روز است. مترونیدازول همراه با کلروکین برای درمان بیماری‌های کبدی مصرف می‌شود. برای درمان ژیاردیاسیس، 250 میلی‌گرم مترونیدازول را سه بار در روز به مدت 5 روز مصرف کنید. آیا الکل شپش را از بین می برد؟

 2 گرم مترونیدازول می‌تواند تریکومونیا را درمان کند. می‌توانید به جای مترونیدازول از تینیدازول نیز استفاده کنید. مترونیدازول همچنین برای واژینوز باکتریال هم استفاده می‌شود. کهیر در کودکان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.